Materiał Partnera Kiedy warto zdecydować się na druk cyfrowy?

Kiedy warto zdecydować się na druk cyfrowy?

Technologia cyfrowa jest zupełnie inna niż technika offsetowa, wymagająca przygotowania form do druku oraz czasochłonnego procesu ustawiania maszyny. Jak nietrudno się domyślić, wiąże się to przeze wszystkim ze skróceniem procesu produkcyjnego. Szybkość to jednak nie jedyna zaleta, jaka wyróżnia druk cyfrowy. Kiedy warto się na niego zdecydować?

Nowoczesne drukarnie cyfrowe dysponują zaawansowanymi maszynami do druku cyfrowego, dzięki czemu jakość oferowanych usług spełnia oczekiwania klientów. Sam wydruk jest również na tyle dobrej jakości, że większość odbiorców nie odróżni go od offsetowego. Wybór technologii druku powinien być oczywiście dostosowany do oczekiwań i specyfiki zlecenia, jednak w wielu przypadkach to właśnie cyfra okazuje się najlepszą alternatywą.

Druk cyfrowy a offsetowy

Offset to popularna technika druku płaskiego zapewniająca bardzo dobre odwzorowanie i wysoką jakość reprodukcji. Raz przygotowaną matrycę można wprawdzie wykorzystywać ponownie, co skraca proces produkcyjny w przypadku wznowienia nakładu. Jest to jednak rozwiązanie, które nie jest korzystne w przypadku druku małych ilości egzemplarzy. Wykonanie matrycy związane jest z kosztami, których poniesienie nie jest opłacalne przy niewielkich nakładach. Offset uniemożliwia też wprowadzanie szybkich poprawek w projekt. Po przygotowaniu formy do druku nie ma już możliwości dokonania na niej zmian, więc konieczne jest naświetlanie nowej, co generuje kolejne koszty.
Druk cyfrowy zapewnia nie tylko możliwość nanoszenia bieżących poprawek, ale również personalizację pojedynczych wydruków. Możemy dzięki temu przygotować m.in. druki numerowane (np. bilety), katalogi czy zaproszenia z nazwiskami konkretnych adresatów. Jest to bardzo duża zaleta w przypadku wielu materiałów reklamowych i nie tylko.
Również czas, jaki upływa od momentu przygotowania pracy do druku a pierwszym wydrukiem wypada na korzyść technologii cyfrowej. W tej metodzie praca bezpośrednio z komputera wysyłana jest do maszyny i już po kilkunastu lub kilkudziesięciu sekundach mamy pierwszy wydruk. Tak szybkiego efektu w technologii offsetowej nie ma możliwości uzyskać.

Druk jest ekonomiczny dla małych nakładów i może okazać się najlepszym wyborem w przypadku wizytówek, ulotek, czy innych materiałów reklamowych, szczególnie o charakterze akcydensowym, ale nie tylko. Nie jest zatem prawdą, że wydruk cyfrowy zawsze jest droższy.

Podłoża do druku i uszlachetnianie

Jak zapewnia pracownik drukarni M&M GRAPHIC, druk cyfrowy również daje szerokie możliwości w zakresie stosowanych podłoży do druku. Przy realizacji nakładu możemy skorzystać m.in. z papieru offsetowego, kredowego, kartonów, ale także barwionego w masie czy też z papieru ekologicznego. Można również drukować na odpowiednich foliach, co umożliwia produkcję np. różnego rodzaju naklejek i etykiet. Możliwe jest pokrycie wydruków folią połyskową lub matową oraz wybiórczo lakierem UV, co jest atrakcyjnym rodzajem uszlachetnienia.

Wydruki cyfrowe można poddawać dalszej obróbce introligatorskiej, jak np. kaszerowanie, tłoczenie, czy sztancowanie. Wysoka jakość i możliwości druku w technologii cyfrowej są na tyle szerokie, że możliwe jest wykonanie przy jej pomocy praktycznie każdego produktu poligraficznego. Z pewnością ogromną zaletą jest również możliwość połączenia i uzupełnienia druku offsetowego technologią cyfrową. Już dziś wiele firm stosuje równocześnie obie technologie, co świadczy o ogromnym potencjale druku cyfrowego.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas