Materiał Partnera Jak przygotować się do wizyty u notariusza?

Jak przygotować się do wizyty u notariusza?

Jeśli musisz skorzystać z usług notariusza np. w sprawie sporządzenia testamentu, danego rodzaju umowy czy odpisu ważnego dokumentu, to warto mieć na względzie kilka spraw związanych specyfikę współpracy z kancelarią notarialną. Co warto wiedzieć przed wizytą w kancelarii notarialnej i jak się do niej właściwie przygotować?

Z reguły jedynie w kancelarii, czyli wyjątki potwierdzające regułę

Należy pamiętać, iż spotkanie odbywa się obowiązkowo w kancelarii notarialnej z tytułu przepisów zawartych w ustawie prawa o notariacie, które głoszą, iż każdy notariusz ma obowiązek posiadać specjalnie przystosowaną do wymogów notariatu kancelarię. Wyjątkiem od tej sytuacji jest poważna choroba lub niedomaganie klienta, który ze względu na np. pobyt w szpitalu nie jest w stanie fizycznie stawić się w kancelarii. Drugim odstępstwem jest zbyt wielka ilość osób, której nie jest w stanie pomieścić pomieszczenie kancelarii. Sytuacja ta dotyczy więc walnych zgromadzeń akcjonariuszy. W tych dwóch przypadkach notariusz może załatwić sprawy notarialne u klienta.

Telefoniczne umówienie się na spotkanie jest konieczne

Ze względu na fakt, iż notariusz będzie miał w tej sytuacji więcej czasu na przygotowanie się, należy przed spotkaniem informacyjnym lub takim, na którym będą się odbywały czynności notarialne, zadzwonić do kancelarii notarialnej Notariusz Berenika Gabryś. Da nam to również możliwość sprawdzenia samemu, czy dana osoba wzbudza nasze zaufanie i czy jawi się jako rzetelny pracownik, który umie wyjaśnić nam klarownie wszystkie kwestie związane z organizacją spotkania oraz współpracą.

Jak przygotować się do spotkania informacyjnego?

Warto w tym przypadku zabrać wszystkie niezbędne w sprawie dokumenty (należy wcześniej zapytać o nie podczas rozmowy telefonicznej, bowiem to, jakie dokumenty nam się przydadzą, będzie zależało od konkretnej sprawy, z jaką się zgłosimy do notariusza), a także spisać listę pytań odnośnie sprawy, z jaką się zgłaszamy.

Jak się przygotować do spotkania, na którym będą wykonywane czynności notarialne?

Spotkanie informacyjne nie jest obowiązkową opcją. Istnieje inna, polegająca na dowiedzeniu się o potrzebnej dokumentacji podczas rozmowy telefonicznej oraz przedłożeniu ważnych kwestii właśnie w tym momencie. Dokumenty można dostarczyć wtedy mailowo przed ostateczną wizytą, tak by dać notariuszowi czas na zapoznanie się z nimi. Na spotkanie, na którym będą wykonywane czynności notarialne trzeba koniecznie zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, ponieważ przed przystąpieniem do działań notarialnych, notariusz musi sprawdzić dane osobowe przybyłych osób. W przypadku podpisywania aktu notarialnego, przyda się również numer NIP.

Opracowanie:

Kancelaria Notarialna Berenika Gabryś

Lublin , Solna 5 lok. 2

Podziel się