Artykuł sponsorowany Druk offsetowy. Kiedy się opłaca?

Druk offsetowy. Kiedy się opłaca?

Druk offsetowy to świetne rozwiązanie w przypadku, gdy niezbędne jest wykonanie dużej ilości odbitek możliwie najniższym kosztem. Ze względu na swoje właściwości nadaje się do wydruku książek, plakatów, ulotek, katalogów, czasopism oraz wszelkich wysokonakładowych druków kolorowych. Dzięki stosowaniu farb specjalistycznych olejowych nadruki są wyraziste i niezwykle precyzyjne.

Czym jest druk offsetowy?

Druk offsetowy jest techniką drukarską wykorzystującą układ matryc na równym poziomie, dlatego jest zaliczany do druku płaskiego. Jego działanie polega na wykorzystaniu właściwości fizykochemicznych farb drukarskich, w których poszczególne czynniki odpychają się wzajemnie. Matryce używane do druku offsetowego wykonane są z lekkiego i wytrzymałego aluminium, co pozwala na szybkie wykonywanie wielu wydruków.

Sam proces drukowania offsetowego rozpoczyna się w momencie zatrzymania w specjalnym cylindrze formy drukowej. Wewnętrzny mechanizm nakłada na nią farbę, która następnie jest odciskana na podłożu. Całość utrwalana jest przy pomocy stalowego cylindra, którego nacisk dodatkowo utrwala nadruk. Opisując to w uproszczeniu – druk offsetowy działa na zasadzie automatycznego stempla. Dlatego jego opłacalność jest tym wyższa, im więcej takich samych egzemplarzy przyjdzie nam wydrukować.

Drukarnie takie, jak Jantar, specjalizujące się w druku offsetowym, mogą przy jego pomocy, niskim nakładem pieniędzy i czasu zrealizować zamówienia opiewające na tysiące odbitek.

Kiedy zdecydować się na druk offsetowy?

Dwie najpopularniejsze metody druku to wspomniany już offset oraz druk cyfrowy. Różnice między nimi polegają na wykorzystywanej technologii, co przekłada się na zupełnie inne czynniki opłacalności. Tani druk offsetowy to taki, który będzie realizowany w dużym nakładzie, w przeciwnym wypadku jest to rozwiązanie nieopłacalne. 

Technologia offsetowa świetnie sprawdza się przede wszystkim w formatach powyżej A3, które jednocześnie nie należą do wydruków wielkoformatowych. Jest to związane też, z tym że maszyny do druku cyfrowego rzadko umożliwiają obszar zadruku wyższy niż format B3.

Natomiast druk cyfrowy zdecydowanie lepiej sprawdza się w przypadku drukowania niskich nakładów. Pozwala bowiem przy pomocy nośnika cyfrowe na odtworzenie skomplikowanych wzorów. Działa podobnie do druku laserowego, jednakże jest od metody znacznie bardziej precyzyjny, co umożliwia wykonywanie nadruku składających się z wielu elementów i szczegółów, które nie zostałyby wychwycone w innych technikach druku.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×