Materiał Partnera Jak zdrowo się odchudzić i wymodelować sylwetkę?

Jak zdrowo się odchudzić i wymodelować sylwetkę?

Coraz częściej słyszymy zdanie: „Jeśli chcesz przytyć, zacznij się odchudzać”. Wszystkiemu winne jest nierozsądne podchodzenie do tematu utraty wagi i niezrozumienie podstawowych praw, jakie rządzą zmianą naszych nawyków związanych z żywieniem i ćwiczeniami fizycznymi. To właśnie opanowanie tych elementów sprawi, że zrzucimy zbędne kilogramy w sposób trwały i zdrowy. Jak to zrobić?

Zapomnij o drastycznych dietach

„Utrata 5 kilogramów w 10 dni”. „Dieta cud”. „Tygodniowa dieta cud”. Chyba każdy z nas spotkał się z tego typu określeniami, szczególnie we współczesnym świecie, który zamiast na osiągnięciu zdrowia, skupiony jest tylko na utracie kilogramów. Ta zaś, nawet unormowana, wcale nie musi być synonimem dobrej formy. Dlatego też poprawa sylwetki to zazwyczaj skutek uboczny zmiany nawyków, która nigdy nie powinna obejmować drastycznych diet. Najczęściej doprowadzają one bowiem do utraty masy ciała w krótkim przedziale czasu, a po skończonej diecie kilogramy szybko wracają, a nawet przewyższają punkt początkowy. Wszystko przez to, że nasz organizm wchodzi w stan oszczędzania energii i w przypadku zwiększenia dostępności pokarmu, zaczyna odkładać każdą na nowo dostarczoną dawkę kalorii. Dlatego czy tego chcemy czy nie, utrata kilogramów musi potrwać, jeśli efekt ma utrzymywać się dłużej niż przez kilka miesięcy.

Rób to dla zdrowia

Pogoń za idealnym ciałem w XXI wieku nie ustaje. Jednak zazwyczaj dopiero dojrzałość pokazuje nam, że najważniejszym zasobem w życiu jest nasze własne zdrowie, któremu często daleko od konkretnej liczbie na wadze. To właśnie zdrowie powinno być naszym priorytetem przy utracie kilogramów, gdyż mniejsza masa zazwyczaj znacząco obniża ryzyko takich chorób jak miażdżyca, cukrzyca czy problemy związane z narządami. Jeśli przyświecającym nam celem będzie poprawa stanu naszego organizmu, to również zdecydowanie łatwiej przyjdzie nam wytrwanie w postanowieniach, a także unikanie szkodliwych produktów.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Nasze organizmy są zbyt cenne, aby zdawać się na niepewne i wątpliwe źródła informacji, eksperymentując tym samym na naszym ciele. Dlatego zanim rozpoczniemy dietę, warto skorzystać z pomocy specjalisty do spraw żywienia, a także doświadczonych ekspertów do spraw fitnessu. Jak przyznaje Agnieszka Sokołowska, właścicielka Pracowni Smukłej Sylwetki w województwie pomorskim, przed wprowadzaniem pozytywnych zmian, dobrze sprawdzić takie parametry jak swój wiek metaboliczny, skład masy ciała, a także stopnień obciążenia chorobami takimi jak miażdżyca. Dopiero dzięki takim wytycznym, fachowcy są w stanie wdrożyć bezpieczne i skuteczne metody działania, które doprowadzą nas do zauważalnych efektów. Mogą również zaoferować nam korzystanie z nowoczesnych urządzeń do ćwiczeń, takich jak Body Space Infrared Steper, który angażuje w najbardziej naturalny sposób wszystkie nasze mięśnie, stymulując je dodatkowo przez podczerwień.

Pamiętaj: to nie musi być katorga

Odchudzanie kojarzy nam się z trudnym czasem, gdy musimy zrezygnować ze wszystkich przyjemności, przez co przygotowujemy się do tego etapu jak do obozu przetrwania. Jest to jednak błąd, bowiem przez owo negatywne nastawienie oraz błędne oczekiwania, nie jesteśmy w stanie wytrwać w żadnym postanowieniu i szybko wracamy do starych przyzwyczajeń. Dlatego też musimy zdawać sobie sprawę, że będzie to proces, którego efekty mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. To jednak zaleta dla nas, bowiem im wolniejsza zmiana, tym trwalsza, a także łatwiejsza do utrzymania, bez popadania w spiralę destrukcyjnych diet. Jak do tego podejść? Praca z dietetykiem pozwoli nam między innymi opracować jadłospis, który będzie dla nas przyjemny i stosunkowo łatwy do zrealizowania, szczególnie jeśli pracujemy i nie mamy czasu na skomplikowane i złożone menu. Podobnie zajęcia w klubie fitness czy uprawiane sporty: powinniśmy wybierać nie tyle najefektywniejsze ćwiczenia, ale przede wszystkim takie, które będą sprawiać nam radość i na które będziemy z niecierpliwością czekać. Mogą to być zajęcia z muzyką, pływanie, jazda na rowerze, taniec, czy nowoczesne urządzenia do ćwiczeń. Tylko wtedy będziemy realizować je z chęcią, co pozytywnie odbije się na naszym ciele oraz zdrowiu.

Im bardziej restrykcyjna dieta, tym mniejsza szansa na utrzymanie efektów. Dlatego też dbajmy o to, aby rozsądnie podchodzić do procesu utraty kilogramów i robić to z głową.

Podziel się