Materiał Partnera Joga - wpływ na zdrowie oraz stres

Joga - wpływ na zdrowie oraz stres

Życie w ciągłym biegu, natłok obowiązków i siedzący tryb życia to czynniki, które w znacznym stopniu wpływają na nasze zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Specjaliści podkreślają, że dla zachowania dobrego samopoczucia oraz kondycji niezwykle ważna jest regularna aktywność fizyczna. Ale są też takie aktywności, które zapewniają wyjątkowe efekty. Jedną z nich jest joga. Na czym polega jej fenomen i jakie korzyści przynosi praktykowanie?

Czym jest joga?

Wielu osobom, które jeszcze nigdy nie uprawiały jogi, wydaje się, że są to sekwencje wykonywanych spokojnie ćwiczeń czy pozycji. Tymczasem joga to znacznie więcej. Jest to proces samodoskonalenia i samodyscypliny, który uczy nas, jak zachować równowagę życiową i wewnętrzną harmonię. Joga to doskonały sposób na pracę nad sobą w sferze cielesnej, duchowej oraz umysłowej. Ale chociaż początki jogi sięgają starożytności, prawdziwą popularność na całym świecie zyskała ona dopiero w ostatnich latach.

Pozytywny wpływ na zdrowie

Jeśli chodzi o to jak wygląda ćwiczenie jogi, polega to przede wszystkim na przyjmowaniu specyficznych pozycji zwanych asanami. Te pozycje mają na celu wyrobienie w praktykujących nawyku utrzymywania poprawnej pozycji ciała. Warto tu zaznaczyć, że wiele problemów zdrowotnych i dolegliwości bólowych wynika właśnie z nieprawidłowej postawy ciała, bezruchu, czy też napięcia mięśniowego. Joga zwiększa naszą siłę i elastyczność mięśni, dzięki czemu ustępują różne bóle. Dodatkowo widocznie poprawia się nasza równowaga i stan kręgosłupa. Praktyki pod okiem doświadczonych instruktorów w miejscach takich jak studio Hatha Joga w Słupsku, wpływają także na poprawę krążenia i stan serca, a nawet mogą stać się lekarstwem na migreny.

Redukcja stresu i zmęczenia

Joga stanowi ważny element holistycznego podejścia do naszego zdrowia. Otóż podejście to zakłada jedność ciała i duszy, ale też ich wzajemne oddziaływanie na siebie. Oznacza to, że jeśli odczuwamy dyskomfort psychiczny, przekłada się on na funkcjonowanie całego organizmu. W myśl tego podejścia, joga to nie tylko ćwiczenia poprawiające sprawność fizyczną. Jednym z fundamentów tej aktywności są techniki prawidłowego oddechu. Skupienie się na miarowych, spokojnych wdechach i wydechach podczas przyjmowania pozycji, pozwala na całkowite wyciszenie oraz oczyszczenie myśli. Nie bez powodu praktykowanie jogi polecane jest osobom narażonym na przewlekły stres. Stosowanie technik oddechowych i medytacyjnych w znacznym stopniu redukuje jego poziom. Regularne zajęcia z jogi zmniejszają wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu stresu, co pomaga w walce z nerwicą i depresją. Ponadto te specyficzne ćwiczenia ułatwiają zasypianie i poprawiają jakość snu, dzięki czemu rano wstajemy bardziej wypoczęci.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas