Artykuł sponsorowany Gry dydaktyczne wspaniałą formą nauczania w przedszkolu

Gry dydaktyczne wspaniałą formą nauczania w przedszkolu

Nauka w przedszkolu powinna opierać się na zabawie. Małe dzieci uczą się podczas zajęć muzycznych, plastycznych, ruchowych, które odpowiednio zaplanowane, przeprowadzone przez wykwalifikowane osoby dają wspaniałe postępy w samodzielności dzieci. Formą zajęć polecanych dla małych dzieci są gry dydaktyczne. Zobaczmy, na czym polega fenomen tej formy uczenia młodego człowieka?

Gry dydaktyczne odpowiednio przygotowane i przeprowadzone mają bardzo silne zalety edukacyjne. Są one formą sterowanej zabawy, prowadzonej na określonych zasadach, zmierzającej do osiągnięcia określonego celu. Pomagają one nie tylko zdobywać dzieciom nową wiedzę, ale również kształtują ich charakter i zachowania społeczne.

Gry dydaktyczne wzmacniają i kreują charakter zachowań dzieci

Gry edukacyjne prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli przedszkolnych, takich jak w przedszkolu Stumilowy Las, (prowadzonym przez Katarzynę Nowacką), mają za zadanie:

  • Wzmacniać i kreować charakter zachowań dzieci
  • Uczyć je wytrwałości, uczciwości
  • Podnoszą sprawność intelektualną i manualną
  • Pomagają ćwiczyć mowę, pamięć czy umiejętność liczenia
  • Uczą radzenia sobie z przegraną.

Rola gier dydaktycznych w rozwoju dziecka

Podstawowe nabywane cechy u dziecka w trakcie gier dydaktycznych i zabaw edukacyjnych to:

  • Nauka pracy zespołowej i współdziałania z innymi
  • Nauka szanowania zasad i ich zapamiętywania
  • Wzbudzenie chęci rywalizacji i udoskonalania
  • Nauka otrzymywania nagrody za ciężką pracę i umiejętności
  • Pokazuje, że nie wszystko zależy od nas i możemy wygrać, jak i przegrać.

Bardzo istotną i pozytywną cechą gier edukacyjnych jest to, że dzieci nie kojarzą ich z nauką. Nie są zmuszane do żmudnych zajęć. Ta forma nauki, postrzegana jest przez nie, jako dobra i ciekawa zabawa i chętnie podejmują ją wszystkie przedszkolaki.

Walory edukacyjne tej formy pracy z dziećmi, przyswajane są mimowolnie, w zasadzie bez świadomości dzieci, które skupiają się na dobrej zabawie. Dużo jest w tym pozytywnych emocji, każdy odnosi jakiś sukces i angażuje się na miarę swoich intelektualnych możliwości. Dobór w pary, czy grupy - narzucony przez nauczyciela, sprzyja uzupełnianiu się dzieci na różnych poziomach umiejętności oraz pomaga zwalczać ewentualne oznaki dyskryminacji w grupie.

Aby osiągnąć sukces, należy ćwiczyć i pracować, małymi krokami osiągać drobne sukcesy zmierzające do osiągnięcia głównego celu. Dzieci uczęszczające do przeszkoli, w których odbywają się zajęcia z gier dydaktycznych i łamigłówek logicznych, dużo łatwiej aklimatyzują się do zasad szkolnych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas