Artykuł sponsorowany Usterki i naprawa układu hamulcowego

Usterki i naprawa układu hamulcowego

Samochody złożone są z wielu elementów, które odpowiadają za różne zadania. Ogromny wpływ na bezpieczeństwo w trakcie jazdy ma układ hamulcowy. Z tego względu zawsze musi być on w pełni sprawny. Jeżeli zauważysz jakiekolwiek oznaki uszkodzenia elementów tego układu, od razu powinieneś jechać do warsztatu samochodowego. Zobacz, co najczęściej psuje się w układach hamulcowych i jak wygląda naprawa tej części pojazdu.

Czego dotyczą usterki układu hamulcowego?

Nie da się ukryć, że jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu mechanicznego jest hamulec. Układ hamulcowy pozwala na wytracenie prędkości, zatem bezpośrednio odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i pozostałych uczestników ruchu drogowego. To jednak nie oznacza, że nie może się on popsuć. Wręcz przeciwnie. Układ hamulcowy wykorzystywany jest bardzo często, a taka eksploatacja może doprowadzić do jego uszkodzenia. Za najczęściej występujące usterki tego układu zalicza się zużycie tarcz hamulcowych albo klocków.

Rozpoznanie uszkodzenia wymienionych powyżej części nie powinno stanowić problemu dla żadnego kierowcy. Usterki hamulców tarczowych w samochodach mają charakterystyczne objawy. Przede wszystkim pogorszeniu ulega proces hamowania, a co za tym idzie, droga hamowania się wydłuża. Ponadto podczas wciskania pedału hamulca można usłyszeć piszczenie. Wynika ono z tarcia o siebie metalowych powierzchni części układu hamulcowego. W tym przypadku zwykle mamy do czynienia ze zużyciem klocków hamulcowych. Inną oznaką może być drżenia układu kierowniczego w chwili hamowania. Z kolei o uszkodzeniu tarcz hamulcowych może informować stukanie w hamulcach.

Jak przebiega wymiana klocków hamulcowych?

Aby dokonać wymiany zużytych lub uszkodzonych klocków hamulcowych, niezbędne jest podniesienie samochodu i zdjęcie kół. Następnie należy odkręcić śruby mocujące zacisk i zdjąć go z tarczy. Potem można zdjąć stare klocki hamulcowe i zastąpić je nowymi. Zanim jednak znajdą się one na swoim miejscu, warto sprawdzić, czy w odlewanym korpusie i uchwycie zacisku nie ma pęknięć. Mechanicy samochodowi z warsztatu Tyczyński Serwis z Pabianic zalecają również, by zweryfikować stan cylinderka zaciskowego i przewodów hamulcowych.

Kolejnym krokiem jest wciśnięcie cylinderka za pomocą ściągacza do tłoczków hamulcowych. W nowszych samochodach cylinderek w trakcie wciśnięcia musi się obracać, zatem konieczne może być wyposażenie się w specjalne narzędzia ściągające lub oddanie pojazdu do warsztatu samochodowego. Ostatnim krokiem jest zamocowanie nowych klocków, założenie zacisków i przykręcenie śrub mocujących. Potem wystarczy nałożyć osłony i przykręcić koło. Naprawa układu hamulcowego nie zawsze jest trudna, a od stanu tego elementu zależy bezpieczeństwo podczas jazdy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas