Artykuł sponsorowany Czy z usterką w samochodzie elektrycznym udać się do zwykłego mechanika?

Czy z usterką w samochodzie elektrycznym udać się do zwykłego mechanika?

Samochody elektryczne różnią się od spalinowych. Gdy wydarzy się usterka, warto zatem wybrać się do profesjonalnego serwisu samochodów elektrycznych. Dlaczego nie należy korzystać z usług „zwykłego” mechanika? Wyjaśniamy.

Czym auto elektryczne różni się do spalinowego?

Na pierwszy rzut oka samochód elektryczny wygląda bardzo podobnie do spalinowego. Są jednak pomiędzy nimi bardzo istotne różnice. Silnik elektryczny jest mniejszy i znacznie prostszy w budowie od benzynowego. Charakteryzuje się również bardzo dobrym przyśpieszeniem. Dużą zaletą silnika elektrycznego jest również to, że potrafi zamienić nawet 99% dostarczonej energii na energię mechaniczną. Co więcej, w „elektryku” nie znajdziemy również sprzęgła, wtryskiwaczy, alternatora, rozrządu czy turbosprężarki. Z tego powodu takie auta są znacznie mniej awaryjne od spalinowych, co potwierdzają pracownicy serwisów samochodów elektrycznych.

Kolejną istotną różnicą są akumulatory, które magazynują energię i zastępują tradycyjny bak. To najbardziej kosztowna część samochodu elektrycznego, która na dodatek zużywa się wraz z upływem czasu. Nie jest to jednak aż tak duży problem, jak początkowo się wydawało. Po ośmiu latach eksploatacji wydajność akumulatora może spaść do ok. 70%, lecz znane są przypadki aut, które przejechały ponad pół miliona kilometrów, a ich baterie wciąż można naładować nawet do 80% pierwotnej pojemności. Warto także wiedzieć, że akumulatory są dosyć ciężkie i to właśnie one odpowiadają za dużą masę samochodów elektrycznych.

Dlaczego warto korzystać z serwisu aut elektrycznych?

Z uwagi na te wszystkie różnice zaleca się, aby samochody elektryczne naprawiać w dedykowanych serwisach. W Krakowie takie usług świadczy m.in. Auto-Krak, autoryzowany serwis pojazdów SERES. W takich miejscach znajdziemy specjalistów, którzy dobrze znają specyfikę samochodów elektrycznych i mają odpowiednie uprawnienia, m.in. do pracy przy wysokich napięciach. Dotyczy to przede wszystkim czynności związanych z serwisowaniem silnika, falownika lub akumulatora. W przypadku niektórych układów, np. zawieszenia, kierowniczego lub hamulcowego, naprawę można zlecić zwykłemu mechanikowi, lecz lepiej będzie, gdy kompleksową obsługą serwisową auta zajmie się w całości serwis samochodów elektrycznych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas