Materiał Partnera
Typowe usterki manualne skrzyni biegów – jak do nich nie dopuścić?

Typowe usterki manualne skrzyni biegów – jak do nich nie dopuścić?

Wbrew pozorom manualne skrzynie biegów, nie są mniej usterkowe, niż te automatyczne. Coraz wyższa moc i moment obrotowy, pojazdów znacznie przekłada się na duże obciążenia przekładani, która z każdym miesiącem użytkowania staje się coraz mniej stabilna technicznie. Wielokrotnie niezauważenie usterki w porę, doprowadza do konieczności wymiany całej skrzyni biegów. Warto zatem stawiać na okresowe przeglądy tychże podzespołów, a także na ich profesjonalne regeneracje! Poznaj również typowe usterki manualnych skrzyń biegów…

Usterki manualnych skrzyń biegów

Usterki manualnych skrzyń biegów, związane są przede wszystkim z ich dużym poziomem obciążenia. Uszkodzeniom ulegają zatem sprzęgła, cięgna, linki, poduszki mocujące, koła zębate, synchronizatory, popychacze, łożyska, a także inne mniejsze lub większe mechanizmy. Warto wiedzieć, że nie zawsze niszczeją one od agresywnej jazdy, długiego okresu użytkowania, czy po prostu od niskiej jakości wykonania. Wielokrotnie winowajcą pośrednim usterek manualnych skrzyń biegów, jest nieprawidłowy stan oleju! Warto zatem wiedzieć, że w przekładniach nieautomatycznych rekomendowany zakres oleju mieści się w granicach między 1,2 a 2,5 litra.

Jak zadbać na własną rękę o skrzynię biegów?

Każdy kierowca ma możliwość dbania o skrzynię biegów we własnym zakresie. W jaki sposób jednak powinien to robić? Przede wszystkim powinniśmy podczas jazdy delikatniej zmieniać biegi, wykonywać ruchu manualne bardziej płynnie, i w taki sposób, aby nie dopuszczać do zjawiska odcięcia zapłonu, który doprowadza do braku wzrostu prędkości pojazdu, przy wysokich obrotach silnika. Warto również pamiętać o redukowaniu zachowania jazdy na tzw. półsprzęgle, z czego wielu kierowców korzysta podczas korków. To wtedy powolnemu zniszczeniu ulegają synchronizatory skrzyń biegów, która przegrzewa się i pracuje na najwyższym stopniu obciążenia. Istotne jest też ciągłe zwracanie uwagi na poziom oleju skrzyni biegów. Przyjęło się, że powinien być on wymieniany/uzupełniany, co około 100 tysięcy przejechanych kilometrach.

Profesjonalna profilaktyka stanu technicznego skrzyni manualnych

Niestety nawet bardzo uważna i prawidłowa jazda, nie mogą w 100% zapewnić nam żywotnej na wiele lat skrzyni biegów. To dlatego istotne jest także współpracowanie z profesjonalnymi warsztatami motoryzacyjnymi, które przeprowadzają procesy regeneracji skrzyń biegów! Mowa o wymianie wyeksploatowanych elementów na te zupełnie nowe, co przyczynia się do odzyskania niemalże fabrycznie nowych parametrów technicznych, działania przekładni w aucie. Regeneracja skrzyni manualnej, to jednak zadanie dla prawdziwych ekspertów dziedzinowych. Najlepszych w Polsce można znaleźć w firmie MSM Skrzynie Biegów, która gwarantuje także sprzedaż i skup części motoryzacyjnych, czy całych podzespołów. Z całą ofertą, warto zapoznać się na nowoczesnej stronie www tegoż podmiotu! 

Opracowanie:

MSMtechnic Paulina Szprejda

Kiekrz , Polna 15

Podziel się