Materiał Partnera Serwisowanie silników wysokoprężnych – co najczęściej się w nich psuje?

Serwisowanie silników wysokoprężnych – co najczęściej się w nich psuje?

Popularne silniki diesla stosowane są w wielu różnego rodzaju pojazdach i maszynach. Często stosuje się je także w autach osobowych i dostawczych, gdzie zapewniają optymalną moc przy jednocześnie stosunkowo niskim spalaniu. Nierzadko jednak ulegają charakterystycznym dla takiego typu jednostki napędowej usterkom. Co najczęściej psuje się zatem w silnikach wysokoprężnych?

Kłopoty z układem wtryskowym

Jednym z największych problemów w silnikach diesla są awarie elementów układu wtryskowego. Zastosowane w takich jednostkach napędowych pompowtryskiwacze lub wtryskiwacze są bardzo wrażliwe, a ich uszkodzenie może nastąpić nawet w wyniku jednorazowego zatankowania paliwa o złej jakości. Spadek mocy, czarny dym wydobywający się z wydechu przy przyspieszaniu oraz gaśnięcie auta to najpopularniejsze objawy, które przeważnie związane są ze złą pracą wtryskiwaczy. Ich naprawa najczęściej polega na regeneracji, którą wykonują wyłącznie specjalistyczne warsztaty.

W silnikach dieslach utrapieniem są również inne elementy układu wtryskowego, takie jak np. pompy wtryskowe i konkretne ich podzespoły. Wymiana takich części na nowe jest stosunkowo kosztowna, ale daje możliwość całkowitego wyeliminowania problemu. Należy ją zlecić specjalistom, do których grona zalicza się warsztat Auto-Kemes. Fachowcy zajmą się również innymi często spotykanymi awariami silników wysokoprężnych – z czym jeszcze spotykają się użytkownicy takich właśnie jednostek?

Trwałość tylko dzięki regularnemu serwisowaniu

Kłopotliwe w silnikach diesla może okazać się sprzęgło z kołem dwumasowym. Jest narażone na spore obciążenia wynikające z wysokiego momentu obrotowego generowanego przez jednostkę, dlatego często wymaga wymiany. Dobry warsztat samochodowy poradzi sobie z tego typu naprawą i będzie w stanie wyeliminować również problemy spowodowane awarią zaworu EGR lub świec żarowych. W przypadku tych ostatnich warto zachować regularne serwisowanie, co w większości przypadków zapewni brak problematycznych usterek.

Dbanie o silnik wysokoprężny jest kluczowe w kontekście jego długotrwałej eksploatacji. Wymiany oleju po przejechaniu określonej liczby kilometrów, kontrolowanie stanu poszczególnych filtrów i płynów eksploatacyjnych, a także szybkie usuwanie wszelkich objawów nieprawidłowego działania silnika daje spore szanse na jego bezawaryjne działanie. Serwisowany w dobrym warsztacie samochodowym pojazd z silnikiem diesla jest bowiem wytrzymały i zapewni użytkownikowi odpowiednią moc w połączeniu ze stosunkowo niskim spalaniem uzyskiwanym np. w długiej trasie.

Opracowanie:

Auto-Kemes

Bytom , marsz. Piłsudskiego 67

Podziel się