Artykuł sponsorowany Problemy z wtryskiwaczami Common Rail? JT Diesel służy Ci pomocą!

Problemy z wtryskiwaczami Common Rail? JT Diesel służy Ci pomocą!

Wtryskiwacze mają za zadanie dostarczyć do silnika właściwą ilość rozpylonego paliwa, zatem ich nienaganna praca jest niezbędna do startu pojazdu. Te precyzyjne podzespoły funkcjonują w warunkach wysokiego ciśnienia, co znacznie ogranicza ich żywotność.  Na szczęście większość z nich da się przywrócić do dawnej sprawności, w czym pomoże firma JT Diesel specjalizująca się w naprawie wtryskiwaczy montowanych w silnikach samozapłonowych.

Zawodne wtryskiwacze w dieslu

W zasilaniu silnika pojazdu jedną z kluczowych ról odgrywają wtryskiwacze, które przed laty przeszły dużą rewolucję technologiczną. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, mamy bowiem głównie do czynienia z elektromagnetycznym systemem Common Rail. W tego typu układzie olej napędowy pod olbrzymim naporem nie jest tłoczony prosto do komory, ale do odpowiedniego zasobnika, który to specjaliści określają jako akumulator paliwa. Taki schemat funkcjonowania sprawia, że do każdego cylindra jednostki trafia substancja o jednakowym ciśnieniu, dzięki czemu pracuje ona równo oraz cicho. Niestety, tak jak wiele innych podzespołów, również wtryskiwacze mogą odmówić posłuszeństwa. Ich żywotność szacuje się na ok. 150 tys. km, ale w wielu przypadkach będą wymagały fachowej interwencji znacznie wcześniej.  Tak jest, zwłaszcza gdy zaniedbamy silnik diesla,  jeżdżąc na oparach, stosując wątpliwej jakości oleje czy też nie wymieniając regularnie filtrów.

Trafna diagnoza to podstawa

O uszkodzeniu wtryskiwaczy może świadczyć wiele objawów, które często przypisuje się usterkom innych komponentów. Właśnie dlatego, aby potwierdzić bądź też wykluczyć problem, nie obędzie się bez wizyty w zaufanym serwisie. Firma JT Diesel wykorzystuje do tego celu komputer diagnostyczny pokazujący wszelkie parametry badanych wtryskiwaczy bez konieczności ich demontażu. Jak mówi przedstawiciel zakładu:

Dzięki nowoczesnym urządzeniom i doświadczeniu naszej załogi możemy w krótkim czasie określić, czy elementy układu zasilania da się uratować. Jeśli tak, na życzenie klienta przeprowadzamy proces regeneracji, co jest znacznie lepszym rozwiązaniem z ekonomicznego punktu widzenia niż wymiana całości podzespołu. Warto jednak pamiętać, iż do pierwotnego stanu nie przywraca się nowoczesnych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, a toze względu na ich niezwykle skomplikowaną konstrukcję.

Główne oznaki awarii wtryskiwaczy

Kiedy należy udać się do serwisu, aby zweryfikować awarię wtryskiwaczy? Chociaż starsze diesle kojarzą się nam z czarnym dymem wychodzącym z rury wydechowej, to w przypadku nowszych modeli każdorazowe „kopcenie” przy dodaniu gazu, świadczy o poważnym problemie układu wtryskowego. Taki symptom wynika ze złych proporcji podawanej dawki paliwa do ilości powietrza. Jeśli zaś zaobserwujemy dymienie na biało przy wolnych obrotach, wówczas prawdopodobnie w mieszance pojawił się olej silnikowy. Wadliwe wtryskiwacze przejawiają się ponadto w zauważalnym spadkku osiągów. Nagła utraty mocy jednostki często jest wywołana przez zanieczyszczenia dyszy opiłkami pochodzących z pompy wysokiego ciśnienia. Kierowcy powinni mieć się też na baczności, gdy na biegu jałowym wyczują wyraźne drgania, bądź miewają problemy z samym odpaleniem pojazdu na ciepło i zimno. Sygnałem ostrzegawczym będzie poza tym nadmierne zużycie paliwa przy podtrzymywaniu określonego stylu jazdy czy zapalająca się kontrolka check engine lub świec żarowych podczas przyśpieszania.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas