Materiał Partnera Ładowanie akumulatora za pomocą prostownika – co powinieneś wiedzieć?

Ładowanie akumulatora za pomocą prostownika – co powinieneś wiedzieć?

Siarczyste mrozy sprzyjają szybszemu wyładowaniu akumulatora. Co zatem zrobić, kiedy musimy wyjechać rano do pracy, ale samochód nie współpracuje? Zapobiegliwi właściciele pojazdów często decydują się na zakup prostownika, który umożliwi szybką regenerację baterii i odpalenie pojazdu. Sprawdźmy, jak poprawnie stosować ładowarki akumulatorowe, i dlaczego nawet nowe baterie mogą rozładować się w ciągu nocy.

Rozładowanie akumulatora – problem zimowych nocy

Im pojazd nowszy i bardziej zaawansowany technologicznie, tym większe ryzyko rozładowania baterii przez mroźną zimową noc. Kierowcy, którzy jeżdżą autem sporadycznie lub na krótkich odcinkach, muszą liczyć się z tym, że rankiem nie uruchomią swojego pojazdu. Prostownik, czyli zewnętrzne źródło ładowania, jest ratunkiem w kryzysowej sytuacji – niestety, nieumiejętne użytkowanie może doprowadzić do poważnego uszkodzenia baterii, a niekiedy nawet wybuchu akumulatora. Jak wskazuje pracownik Acer-Sj standardowe prostowniki nie posiadają zabezpieczeń, dlatego ładują aż do wyciągnięcia wtyczki z gniazdka. Kupowanie najtańszych ładowarek mija się z celem – jeżeli nie chcesz skrócić żywotności baterii, zainwestuj w sprzęt stworzony z myślą o 12-woltowych bateriach.

Prostownik do akumulatora – jak wybrać właściwy?

Pierwszą kwestią jest zabezpieczenie. Tanie prostowniki mają bezpieczniki usytuowane na zewnątrz obudowy, niemniej lepszym wyborem są zabezpieczenia elektroniczne. Dużym udogodnieniem będzie obecność wskaźnika naładowania baterii oraz funkcja automatycznego wyłączenia po załadowaniu do pełna bądź „zimowanie”, czyli podtrzymywanie napięcia przy niewielkim poborze prądu. Napięcie w dobrym prostowniku osiąga wartości od 15,5 do 16,5 V, co pozwala szybko i efektywnie naładować akumulator. Uwaga! Jeżeli rano naładujesz baterię do pełna, a po kilku godzinach będziesz miał problemy z ponownym rozruchem silnika, wina leży najpewniej po stronie instalacji elektrycznej silnika. W takim przypadku udaj się do warsztatu na diagnostykę.

Opracowanie:

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas