Artykuł sponsorowany Kiedy trzeba wymienić akumulator samochodowy?

Kiedy trzeba wymienić akumulator samochodowy?

Najcięższe zadanie stoi przed akumulatorem zimą. To wtedy korzysta się z klimatyzacji czy podgrzewanych siedzeń, a wprawienie w ruch silnika stojącego na mrozie jest dla niego sporym wyzwaniem. Akumulator z pewnością zacznie szwankować, zanim na dobre się popsuje. Obroty rozrusznika przy dopiero co włączonym silnika będą coraz wolniejsze, aż w końcu pewnego dnia nie odpali on wcale.

Czy to już czas?

Objawem szwankowania akumulatora poza problemami z rozruchem na mrozie, są też słabiej świecące lampy samochodowe. Upały również nie sprzyjają pracy tego elementu. Przyjmuje się, że żywotność akumulatora samochodowego to około 3 do 5 lat. Czasem posiada on hydrometr, zwany potocznie oczkiem, który na podstawie ilości elektrolitu pokazuje sygnał świetlny. Kolor zielony oznacza, że akumulator jest naładowany, kolor czarny ma znaczenie odwrotne, a biały wskazuje, że należy sprawdzić, czy wszystko z nim w porządku. Kierowca również otrzymuje informację o wszelkich awariach. Świecąca kontrolka akumulatora oznacza, że powinno się niezwłocznie przerwać jazdę. Oczywiście hydrometr nigdy nie zastąpi kontroli przeprowadzonej u doświadczonego fachowca.

Ważnym wskaźnikiem jest także stan obudowy. Jeśli jest ona zniszczona, powinno się jak najszybciej dokonać wymiany. Można samemu wykonać pomiary, które wskażą, czy konieczna jest niezwłoczne kupienie akumulatora. Samochód, który jest mało używany, również się niszczy. Akumulator ulega w nim zasiarczeniu, co z kolei powoduje konieczność wymiany go. Współczesne modele bezobsługowe nie wymagają ingerowania w ich pracę. Sytuacja wygląda nieco inaczej w starszych pojazdach. Tam elektrolit powinien być uzupełniany za pomocą wody destylowanej. Najlepiej, żeby raz w roku sprawdzał to mechanik.

Jak wybrać nowy akumulator?

Kiedy jest już wiadome, że akumulator odmówił posłuszeństwa, należy rozpocząć poszukiwanie części wymiennej. Firma Batters oferuje akumulatory renomowanych marek. Konieczna jest znajomość wymiarów starego elementu oraz jego budowy. Dopasowanie musi być jak najbardziej ścisłe, ponieważ wszelkie wstrząsy powodują osypywanie się płyt. Z drugiej strony kontakt z metalowymi elementami może doprowadzić do zwarcia. Odpowiednio trzeba też dobrać pojemność i prąd rozruchowy. Inny typ akumulatora będzie konieczny, gdy w aucie znajduje się system start-stop czy napęd hybrydowy. Stary akumulator nie może być wyrzucony z innymi odpadami. Oddaje się go do specjalnego punktu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas