Materiał Partnera Kiedy można skorzystać z metody wypychania wgnieceń bez lakierowania?

Kiedy można skorzystać z metody wypychania wgnieceń bez lakierowania?

Samochody osobowe mogą być narażone na różnego rodzaju wypadki – odpryski nawierzchni, stłuczki, kolizje i otarcia karoserii to codzienność na drogach. Warunki pogodowe również nie pozostają bez wpływu na stan naszego auta – silne gradobicie może pozostawić trudne do usunięcia wgniecenia. Jak możemy sobie z tym poradzić obniżając koszty usług blacharsko-lakierniczych? Czasami możemy skorzystać z metody usuwania wgnieceń bez lakierowania.

Na czym polega wypychanie wgnieceń bez lakierowania?

Aby wyjaśnić, na czym polega metoda usuwania wgnieceń bez lakierowania, zacznijmy od objaśnienia tradycyjnych metod usuwania wgnieceń. Zazwyczaj usunięcie wgniecenia możliwe jest za pomocą szpachlowania. Dzięki temu można wyrównać uszkodzoną powierzchnię, a następnie ją zeszlifować i nałożyć nowy lakier dobrany odcieniem do tego, który pokrywa auto. To metoda prosta, aczkolwiek żmudna i często pozostawiająca minimalne wizualne ślady ingerencji. Nie jest kosztowna, ale obniża wartość rynkową samochodu, ponieważ grubość lakieru może być zbadana specjalnym miernikiem.

Wypychanie wgnieceń bez lakierowania jest natomiast metodą mało inwazyjną. Co prawda jej zastosowanie jest możliwe jedynie w określonych wypadkach, ale efekty wizualne oraz niemalże niedostrzegalne ślady ingerencji to jej niewątpliwe zalety. Technika, która pozwala na usuwanie wgnieceń bez lakierowania i szpachlowania, polega na prostowaniu wgnieceń od spodu karoserii. W miejscach, gdzie widoczne jest wgniecenie, doświadczony pracownik zakładu blacharsko lakierniczego, takiego jak Grzegorz Sędek Blacharstwo Pojazdowe, wypycha uszkodzoną karoserię za pomocą specjalistycznego sprzętu. Wypychacze blacharskie mogą mieć różne kształty oraz mogą być stosowane do różnego rodzaju odkształceń, ponieważ mają odpowiednio wyprofilowane końcówki. Dzięki temu możliwe jest przywrócenie kształtu karoserii do pierwotnego wyglądu bez głębokiej ingerencji w powłoki lakiernicze.

Czy do każdego wgniecenia można zastosować tę metodę?

Niestety nie. Ta nowoczesna metoda nie sprawdzi się w przypadku wgnieceń powstałych w dachu, ponieważ wiązałaby się ze zdejmowaniem podsufitki. Nie nada się również do prostowania wgnieceń, które mają ostre załamania. Kiedy więc można ją zastosować? Wypychanie wgnieceń doskonale sprawdza się w przypadku uszkodzenia maski samochodu, klapy bagażnika czy odkształceń błotników i drzwi. Efekt wizualny z pewnością jest bardziej satysfakcjonujący, ale jak wspomniano, jedynie w przypadku niewielkich defektów. Poważniejsze wgniecenia wciąż warto potraktować klasycznymi metodami.

Opracowanie:

Grzegorz Sędek Blacharstwo Pojazdowe

Otwock , Kraszewskiego 31

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas