Materiał Partnera Jak przebiega proces uzupełniania ubytków w lakierze karoserii?

Jak przebiega proces uzupełniania ubytków w lakierze karoserii?

Nieskazitelny lakier samochodowy jest oczkiem w głowie każdego prawdziwego kierowcy. Nawet najmniejsze rysy lub ubytki na powierzchni lakierniczej są powodem do zmartwień i budzą niepokój. Tym bardziej że nie tylko obniżają walory estetyczne pojazdu, ale także mogą powodować postępującą korozję karoserii. Dlatego większość właścicieli aut chce wiedzieć, jak powinien przebiegać proces uzupełniania ubytków w lakierze karoserii.

Dlaczego należy uzupełniać ubytki w powierzchni lakierniczej auta?

Uszkodzenia parkingowe, poważne zarysowania nadwozia, czy też ubytki spowodowane odpryskami lakieru wpływają negatywnie na estetykę karoserii oraz obniżają wartość samochodu. Jak wyjaśniają pracownicy śląskiego Auto-Serwisu Nowakowski, który świadczy usługi lakiernictwa samochodowego dla klientów między innymi z takich miast jak Katowice, Bytom czy Tarnowskie Góry, ubytki w lakierze mogą prowadzić także do rozwoju korozji. Tworząca się rdza niszczy blachę karoserii, co często prowadzi do jej perforacji. Dlatego tak ważne jest, jak najszybsze przeprowadzenie naprawy lakierniczej, która zniweluje zagrożenie.

Przede wszystkim dokładne czyszczenie i nałożenie podkładu

Pierwszym krokiem podczas renowacji lakieru samochodowego jest usunięcie korozji poprzez dokładne oczyszczenie mechaniczne miejsca uszkodzenia. Pozbycie się rdzy jest możliwe dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak tarcze, szczotki oraz papier ścierny lub poprzez zastosowanie specjalnych preparatów do usuwania rdzy. Oczyszczone z rdzy miejsce lakiernik odtłuszcza odpowiednimi zmywaczami, a następnie nakłada podkład epoksydowy lub akrylowy.

Szpachlowanie, suszenie i szlifowanie

Kolejną czynnością po wyschnięciu podkładu jest nakładanie szpachlówki, czyli masy wypełniającej ubytek lakieru. Z bogatego arsenału szpachlówek lakiernik wybiera preparat najbardziej pasujący do charakteru uszkodzenia. Po wyschnięciu szpachlówki jest ona szlifowana papierami ściernym o różnej granulacji, rozpoczynając od papierów „grubszych”, a kończąc na bardzo „drobnych”. Następnym krokiem jest ponowne odtłuszczenie powierzchni zmywaczem i nałożenie jednej lub dwóch warstw podkładu, który finalnie szlifuje się papierem o bardzo małej granulacji.

Lakierowanie bazowe i tzw. klarem

Tak przygotowaną powierzchnię naprawianego ubytku lakiernik samochodowy pokrywa lakierem bazowym. Jest to barwny, podstawowy lakier karoserii, który finalnie należy pokryć lakierem bezbarwnym (klarem). Będzie on chronić bazową powierzchnię lakierniczą przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, a także przed działaniem czynników atmosferycznych  oraz przed promieniowaniem UV.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas