Artykuł sponsorowany Na co należy zwracać uwagę, rozwijając identyfikację wizualną?

Na co należy zwracać uwagę, rozwijając identyfikację wizualną?

Kiedy identyfikacja wizualna Twojej marki jest spójna, osiągasz znacznie więcej niż myślisz. Budowanie tożsamości wizualnej marki nie kończy się wraz z projektowaniem logo i takich elementów, jak wizytówki i strona internetowa. Kwestia spójności jest niezwykle ważna. Na pierwszy rzut oka wizytówka lub strona internetowa może się składać z kilku części.

Na jakie elementy należy zwrócić uwagę?

Należy zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów: kroje pisma (potocznie “czcionki”), kolory, ilustracje/zdjęcia, kształty, układ i proporcje. Wszystkie te elementy są częścią identyfikacji wizualnej. Przemyślany, odpowiedzialny projekt polega na poważnym traktowanie każdego elementu i konsekwentnym stosowaniu ich w przyszłych projektach graficznych. Specjaliści w S-reklama Agencja Kreatywna Józef Sądel przypominają, że ulotki lub prezentacje są elementami większego obrazu-Twojej marki. To tak, jak z łamigłówkami, możesz na siłę wkładać pozornie pasujący element układanki w zupełnie inną część (w końcu ma niemal identyczny kształt). W praktyce jednak nie pasuje i psuje cały obraz.

Definiowanie odbiorców

Zanim zaczniesz promować swoją markę, musisz poznać swoich odbiorców. Sprawdź, jakie mają potrzeby, oczekiwania i preferencje. Identyfikacja grupy docelowej ułatwia tworzenie marki. Dowiesz się, co najbardziej zainteresuje i przyciągnie potencjalnych odbiorców. Niezwykle pomocne będą tutaj dane demograficzne i psychograficzne.

Zdefiniuj swoją misję.

Gdy poświęcisz już trochę czasu na poznanie grupy docelowej, możesz przystąpić do oceny misji Twojej firmy. Zastanów się, co dokładnie oferujesz swoim klientom. Zwróć uwagę na to, jakie produkty i usługi obejmuje Twoja oferta. Następnie sprawdź, w jaki sposób udostępniasz tę ofertę i dlaczego.

Określ osobowość marki.

Gdy już wiesz, jaką misję ma Twoja firma, zidentyfikuj osobowość marki. Zastanów się, jaki charakter mają potencjalni klienci? Jak się zachowują? Jaką mają osobowość? W jaki sposób ze sobą rozmawiają? Pomyśl, kto mógłby być ambasadorem Twojej marki.  Dzięki będziesz używał właściwego języka w kanałach marketingowych, w tym w mediach społecznościowych i e-mailach. Ta osobowość marki musi być spójna w każdym punkcie sprzedaży. Nauczysz się poprawnie komunikować z odbiorcami.  Zastanów się też, jakie emocje chcesz przekazać i wyzwolić w potencjalnych i obecnych klientach.

Budowanie marki wizualnej

Wybierz paletę kolorów. Zastosuj psychologię kolorów, aby wybrać odcień pasujący do Twojej marki. Wybierz dwie uzupełniające się czcionki, które będą najlepiej reprezentować markę. Zastanów się, jaki rodzaj zdjęć najlepiej ją przedstawia. Zmień logo, jeśli nie pasuje. Wymień wszystkie elementy tożsamości marki w jednym przewodniku, do którego będzie miał dostęp cały zespół. Dzięki temu każdy element marki będzie zgodny z tymi samymi spójnymi wytycznymi.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas