Materiał Partnera Reklama zewnętrzna - co to jest i jakie są jej zalety

Reklama zewnętrzna - co to jest i jakie są jej zalety

Obecnie przeżywamy erę wszechobecnego marketingu i reklamowania każdego wytworzonego produktu lub oferty prowadzonej działalności gospodarczej. Możemy ją spotkać gdziekolwiek jak tylko wyjdziemy na zewnątrz. Występuje w przeróżnych formach i jest nieodzowną formą przyciągania klientów. Co to jest zatem reklama zewnętrzna, jakie jej formy możemy wyróżnić oraz jakie są jej zalety i wady. Dowiedz się!

Co to jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, potocznie z języka angielskiego zwana reklamą outdoor lub out of home stanowi podstawową formę marketingu, która ma na celu dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów poza ich miejscem zamieszkania. Stąd jej nazwa. Jej celem, oprócz dotarcia do podświadomości przechodzących obok niej osób, jest wzbudzenie pozytywnych emocji w celu zachęcenia do skorzystania z jej oferty, aniżeli natarczywe wnikanie do prywatności odbiorcy. Dlatego możemy ją spotkać tylko na zewnątrz, najczęściej w pobliżu ruchliwych ulic, skrzyżowań czy skwerów. Występuje w przeróżnych formach, takich jak billboard, neony, infoscreeny, plakaty, banery czy w postaci wielkoformatowej. Projektowaniem oraz montażem reklam zajmuje się profesjonalna firma pełniąca usługi reklamowe, taka jak na przykład Media Efekt. Krochmal D., oferująca właśnie reklamy zewnętrzne.

Zalety reklamy zewnętrznej

Podstawową zaletą reklamy zewnętrznej jest masowy przekaz. Reklama zewnętrzna dociera z treścią marketingową do bardzo szerokiego grona zróżnicowanych odbiorców, zapewniając tym samym bardzo duży zasięg prowadzonej działalności. Chodzi bowiem tutaj o skuteczność i siłę perswazji. Dlatego reklamy zewnętrzne często montuje się w pobliżu zatłoczonych skrzyżowań, by stojący w korku kierowcy mogli przeczytać i zainteresować się daną ofertą. Reklama zewnętrzna ma także dosyć prosty i łatwy do zrozumienia przekaz, dzięki czemu osoby patrzące na te reklamy mogły w krótkim czasie i zrozumiale zapoznać się z daną ofertą. Ponadto taka forma reklamowania własnej działalności jest stosunkowo niska ze względu na swoją wysoka skuteczność.

Wady reklamy zewnętrznej

Do największych i najczęściej wymienianych wad tego rodzaju reklamy należy jej zbyt duża ingerencja w krajobraz. Możemy ją spotkać niemal wszędzi, przez co przez wielu ludzi uważana jest jako element psujący krajobraz, gdyż wtapia się w otoczenie miejskiego parku bądź skweru wypoczynkowego. Ponadto reklama zewnętrzna w postaci świecących, a co gorsza migających neonów lub ledowych podświetleń, staje się po prostu uciążliwa dla osób mieszkających naprzeciwko tejże reklamy. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednie miejsce na taką reklamę.

Opracowanie:

Media Efekt. Krochmal D.

Świętochłowice , Nowa 3

Podziel się