Artykuł sponsorowany Co powinno znaleźć się na pieczątce?

Co powinno znaleźć się na pieczątce?

Pieczątka firmowa jest w wielu sytuacjach bardzo przydatna, wiele osób decyduje się na jej wykonanie. Warto więc wiedzieć, jakie dane powinny znaleźć się na pieczątce, aby uniknąć błędów i ponownych wydatków. Sprawdź, co koniecznie musi się znaleźć się na pieczątce, aby była ona używana zgodnie z przeznaczeniem i wymogami różnych instytucji.

Czy musisz mieć pieczątkę firmową?

Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy posiadanie pieczątki firmowej jest konieczne? Jak mówi nam właściciel firmy Papirus, która specjalizuje się w produkcji pieczątek, nie jest to wymagane w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Chociaż prawnie nie ma takiego obowiązku, to wiele urzędów czy banków wymaga użycia pieczątki na dokumentach - na drukach i wnioskach często widnieje miejsce na pieczątkę oraz podpis. W przypadku kiedy nie będziemy mieć pieczątki, często konieczne jest napisanie oświadczenia o braku pieczątki firmowej, co przedłuża procedurę i stanowi dodatkowe utrudnienie.

W niektórych przypadkach obecność pieczątki firmowej jest wygodniejsza, na przykład na dokumentach handlowych powinny znaleźć się wszystkie dane firmy. O wiele szybciej jest postawić pieczątkę, niż wypisywać dane ręcznie. Warto więc mimo wszystko zdecydować się na zakup pieczątki.

Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

Pieczątki firmowe występują w różnych rozmiarach, wzorach, nie ma też przepisów regulujących to, jaki powinien być kolor odbicia. Dla lepszej czytelności jednak warto zamówić pieczątkę firmową z kolorem czarnym lub niebieskim i o prostym, przejrzystym układzie.

Podstawowe i najważniejsze dane, które powinny znaleźć się na pieczątce, to:

  • nazwa firmy,
  • wskazanie formy prawnej firmy,
  • siedziba i adres firmy,
  • numer identyfikacji podatkowej.

Te dane w zupełności wystarczą do identyfikacji firmy. Na pieczątce można umieścić dodatkowe informacje, które mogą się przydać. Są to:

  • numer telefonu kontaktowego,
  • adres strony internetowej,
  • adres e-mail,
  • numer REGON,
  • numer rachunku bankowego,
  • adres filii firmy.

Na pieczątce umieścić można także logo, ale w małym formacie i ograniczonej kolorystyce nie zawsze będzie ono dobrze widoczne. Jeśli jednak logo Twojej firmy jest bardzo proste, powinno być dobrze widoczne także na odbiciu.

W przypadku pieczątki dla spółki komandytowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością należy umieścić także numer KRS i oznaczenie sądu rejestrowego.

Jak więc widać, wyrobienie pieczątki firmowej jest dobrym rozwiązaniem, doda Twojej firmie profesjonalizmu i ułatwi wiele spraw urzędowych i bankowych!

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas