Artykuł sponsorowany Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

W polskich przepisach nie ma mowy o obowiązku posiadania pieczątki firmowej. Jej brak może jednak spowodować wiele utrudnień, a nawet uniemożliwić podpisanie dokumentów, chociażby w bankach czy u niektórych kontrahentów. Jeśli prowadzisz firmę lub spółkę, powinieneś odpowiednio wcześniej pomyśleć o wyrobieniu pieczątki firmowej. Sprawdź, jakie dane powinna zawierać, aby korzystanie z niej przynosiło jak najwięcej korzyści. Jakich? O tym też w artykule.

Tak jak nie ma regulacji, które nakazywałyby przedsiębiorcy wyrobienie pieczątki firmowej, tak nie ma przepisów, które określałyby, co powinno się w niej zawrzeć. Pomimo że jest w tym zakresie dowolność, to wygodnie i praktycznie będzie zamieścić podstawowe dane o firmie – informuje ekspert z firmy KAMEL ze Szczecina.

Jakie dane na pieczątce firmowej?

Podstawowe informacje, które obowiązkowo powinny znaleźć się na pieczątce stanowi nazwa firmy, adres siedziby oraz NIP. Przy czym przemyśl, czy warto ograniczać zakres danych. Pieczątka jest mała i łatwo zachować ją przy sobie. Poza wspomnianą już przydatnością w podpisywaniu umowy może być ona Twoim podręcznym źródłem danych o firmie. Jeśli zaskoczy Cię telefon doradcy bankowego, który będzie wymagał podania np. regonu firmy, możesz bez problemu odczytać go z pieczątki. Brak dokumentów nie będzie problemem. Chociaż zawsze radzimy, aby mieć przy sobie wizytówki, to wiemy,  że nie zawsze są one dostępne wtedy, kiedy są potrzebne. Pieczątka może w niektórych sytuacjach zastąpić wizytówkę, dlatego warto umieścić w niej dane kontaktowe tj. mail i telefon, a także adres strony internetowej. W razie poznania potencjalnego klienta lub kontrahenta wystarczy jeden ruch ręką, aby przekazać mu dane kontaktowe. W każdym przypadku warto zamieścić na pieczątce logo firmy. Warto rozważyć wyrobienie imiennych pieczęci dla członków zarządu.

Rodzaje pieczątek – na jaką się zdecydować?

Wiesz już, że na pieczątce firmowej warto zamieścić takie informacje o przedsiębiorstwie, które pozwolą ją łatwo zidentyfikować. Pieczątka to praktyczna pomoc przy podpisywaniu dokumentów, a równocześnie element marketingowy. Pamiętaj, jak Cię widzą, tak Cię piszą – w biznesie szczegóły mogą wpłynąć na Twoją reputację. Wybierając rodzaj stempla firmowego, decyduj się na kolorowy, koniecznie z logo. Dopasuj rozmiar pieczątki do ilości informacji, które będzie zawierać – istotne, aby były one czytelne. Zbyt mały format nie spełni swojej funkcji. Na wyraźność i trwałość odbicia ma także wpływ wybrana metoda produkcji pieczątki. Polecamy pieczątkę laserową, która zapewni doskonałą jakość i widoczność nawet najmniejszych elementów. Innym dobrym wyborem będzie pieczęć błyskowa, inaczej fleszowa, która również zapewnia dobrą widoczność elementów i jest szybsza w produkcji, niż laserowa. Jeśli natomiast zależy Ci na oszczędności czasu i pieniędzy, to zdecyduj się na pieczątkę polimerową, która również będzie praktyczna, ale nie tak doskonała, jak dwie poprzednie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas