Artykuł sponsorowany Fotografia produktowa – bo wygląd ma znaczenie

Fotografia produktowa – bo wygląd ma znaczenie

Sprzedaż internetowa rozwija się prężnie. Coraz więcej osób kupuje za pośrednictwem sieci, bo jest to tańsze, znacznie bardziej wygodne i mniej czasochłonne. Obecnie istnieje naprawdę niewiele produktów, które możemy nabyć tylko stacjonarnie, a są to głównie artykuły spożywcze. Sprzedawcy internetowi stanęli więc przed dużym wyzwaniem, jakim jest jak najlepsze zaprezentowanie towaru kupującym. Z pomocą przychodzi fotografia produktowa. Dlaczego warto skorzystać z usług specjalisty?

Dobre zdjęcie – lepsza sprzedaż

Klienci kupują oczami. Nawet mając do wyboru zwykły makaron, zazwyczaj decydujemy się na ten, który ma ładniejsze opakowanie. Nie inaczej jest podczas zakupów w Internecie. Aukcje bez zdjęć cieszą się niewielkim zainteresowaniem, podobnie jak oferty, do których dołączono niedbale wykonane fotografie niskiej jakości. Podświadomie identyfikujemy przedstawiony na nich produkt jako gorszy, mimo że w rzeczywistości może on spełniać wszystkie nasze oczekiwania. To ważna lekcja dla producentów i dystrybutorów wszelkich dóbr.

Dobrze wykonane zdjęcie produktu powinno wpływać na emocje odbiorcy, wyzwolić u niego chęć posiadania. Klienci przywiązują do fotografii szczególną uwagę, ponieważ nawet najlepiej zredagowany opis oferty nie jest w stanie przemówić do ich wyobraźni tak, jak ładne zdjęcie. Powinno ono obrazować wszystkie zalety towaru i – w niektórych sytuacjach - przykład jego zastosowania. W przypadku np. szminki nie wystarczy pokazać, jak wygląda opakowanie. Należy zaprezentować kolor pomadki oraz efekt, jaki daje na ustach. W ten sposób zwiększymy szansę na to, że więcej kobiet się nią zainteresuje.

Istotne aspekty fotografii produktowej

Jak informuje fotograf ze studia Image - fotografia produktowa rządzi się swoimi prawami. Sam towar, jak i otoczenie, w którym zostanie on uwieczniony, musi odznaczać się czystością. Dobrze, jeśli produkt zostanie zaprezentowany na jednolitym tle, dzięki czemu klient w całości skupi się tylko na sprzedawanym asortymencie. Najważniejsze jest jednak odpowiednie kadrowanie, które ukaże mocne strony towaru. W inny sposób fotografuje się biżuterię, a w inny meble czy ubrania. Istotne jest też dobre światło, ostrość zdjęcia oraz jego szczegółowość. Do oferty warto załączyć kilka zdjęć, które zaprezentują produkt z każdej strony. Niektórzy fotografowie tworzą kolaże, gdzie na jednym ujęciu widać każdy detal.

Pamiętajmy – jedno profesjonalne zdjęcie produktu warte jest więcej niż pięć kiepskich. Chcąc rozwijać swój biznes, warto zdecydować się na współpracę z fotografem, ponieważ przyczyni się to do zwiększenia zysków ze sprzedaży towarów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas