Materiał Partnera Błędy przy produkcji spotów reklamowych

Błędy przy produkcji spotów reklamowych

Reklama w formie krótkiego filmu to w dalszym ciągu podstawowe narzędzie wykorzystywane w branży marketingowej, które ma poprawić rozpoznawalność marki i jej produktów i zwiększyć zainteresowanie ofertą danej firmy. Niestety w przypadku reklam bardzo łatwo o kilka błędów mogących sprawić, że zlecające jej wykonanie przedsiębiorstwo osiągnie efekt odwrotny do zamierzonego.

Brak myśli przewodniej i idei przyświecającej reklamie

Dobrze zrealizowana reklama to koszty, dlatego jej wykonywanie wtedy, gdy nie jest ona w pełni uzasadniona, może mijać się z celem. Przedsiębiorstwa w dalszym ciągu podążają jednak za koniecznością przygotowywania reklam „bo tak robią nasi konkurenci”. Jeśli marka pójdzie tym tropem, a spot okaże się nietrafny, może nie tylko nie zostać zauważony, ale także doprowadzić do pogorszenia istniejącego wizerunku marki.

Zbyt długi spot reklamowy

Współcześnie reklamy otaczają ludzi na każdym kroku, dlatego większość z nas spogląda na nie naprawdę niechętnie szczególnie, gdy w zasięgu mamy piloty lub przyciski pozwalające na ich pominięcie. W przypadku telewizji czas reklamowy jest ograniczony, co innego jednak w Internecie. Także tutaj firmy zajmujące się produkcją reklam powinny pamiętać o maksymalnej długości reklam i nie tworzyć spotów przekraczających 3 minuty.

Nieprawidłowy dobór aktorów i statystów

Nawet dobrze skomponowany scenariusz może zawieść, jeśli wykonanie zlecimy aktorom amatorom, bez żadnego wcześniejszego doświadczenia. Mogą oni nie tylko sprawić, że efekt finalny nie będzie zgodny z zamierzeniami, ale przede wszystkim utrudnią pracę już na etapie realizacji spotu na planie. W tym przypadku opóźnienia generują jednak dodatkowe koszty, dlatego aktorów i stażystów należy dobierać z rozwagą.

Korzystanie z usług laików

Wiedza odnośnie tego jak zrobić dobrą reklamę wymaga doświadczenia i odpowiedniego sprzętu. Niestety kierowanie się ceną często sprawia, że produkcję reklamy zleca się firmom niedoświadczonym w tym zakresie, którym „wydaje się”, że są w stanie stworzyć dobrej jakości spot. Jan Wojtowicz z firmy Drone4U zajmującej się także filmowaniem dronem przyznaje, że dobra reklama to pogodzenie nie tylko chwytliwej idei widocznej na papierze, ale także budżetu i nowoczesnych narzędzi pozwalających na wykonanie ciekawych, interesujących ujęć, czemu nie są w stanie sprostać amatorzy.

Realizacja spotów reklamowych to zadanie dla specjalistów, którzy zmieszczą się w budżecie reklamowym oraz unikną najpowszechniejszych błędów takich jak brak celu w jakim została stworzona reklama, a także tworzenia zbyt długich filmów.

Opracowanie:

Jan Wojtowicz Działalność Gospodarcza

Warszawa , Fontany 26 lok. 3

Podziel się