Materiał Partnera
Funkcje konsjerża hotelowego

Funkcje konsjerża hotelowego

Konsjerż hotelowy to wciąż mało znany zawód. W Polsce z taką osobą spotkamy się tylko w najbardziej ekskluzywnych hotelach, które na pierwszym miejscu stawiają wysoki poziom świadczonych usług oraz wyjątkową dbałość o klienta. Zadaniem konsjerża hotelowego jest bowiem spełnianie wszystkich zachcianek gości w czasie ich pobytu w danym obiekcie. Czym zajmuje się konsjerż hotelowy?

Zadowolenie gości na pierwszym miejscu

Zawód hotelowego konsjerża polega na profesjonalnej pomocy świadczonej hotelowym gościom. Konsjerż łączy więc w sobie funkcje należące do takich zawodów, jak asystent, recepcjonista, doradca oraz kamerdyner. Goście mogą się do niego zgłosić szukając np. dobrego samochodu konkretnej marki do wynajęcia na czas pobytu, chcąc zarezerwować bilety do teatru, czy stolik w wybranej restauracji. Zadaniem konsjerża jest także służenie gościom dobrą radą i swoim bogatym doświadczeniem.

Ma to szczególne znaczenie w przypadku osób, które przyjeżdżają z daleka i nie znają miasta ani jego atrakcji. Konsjerż hotelowy zadba także o odpowiedni wystrój pokoju, kupi odpowiednie kwiaty dla małżonki gościa, a nawet zadba o właściwy kolor dekoracji w hotelu. Goście z pomocą konsjerża poznają także warte obejrzenia atrakcje w danym mieście, wybiorą się na wycieczkę, czy też zarezerwują bilety kolejowe i lotnicze. Osobę konsjerża mają zawsze dobre hotele, takie jak np. hotel Solec, które mają na uwadze wygodę klienta i wysoki poziom obsługi.

Konsjerż – powiernik gościa i pomoc w rozwiązywaniu problemów

Rola konsjerża hotelowego nie ogranicza się jedynie do załatwiania „sprawunków” dla gości. Coraz więcej klientów hoteli traktuje go bowiem jako swojego osobistego asystenta i chętnie korzysta z jego porad i doświadczenia. Konsjerż hotelowy to bowiem zwykle bardzo wszechstronna osoba, która zna się na wielu rzeczach i jest w stanie służyć dobrą radą w każdej praktycznie sytuacji: od wyboru odpowiedniego pokoju hotelowego do bardzo skomplikowanych spraw, do których klienci nie mają głowy; konsjerż hotelowy z pewnością pomoże więc w zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela, znajdzie dobrego mechanika, który szybko naprawi zepsute auto, a nawet zadba o czyszczenie naszych ubrań.

Co jednak najważniejsze, decydując się na wynajęcie usług konsjerża hotelowego mamy go do dyspozycji 24 godziny na dobę. Oznacza to, że mamy pewność, że w razie potrzeby konsjerż szybko i sprawnie odpowie na nasze żądania oraz spełni nasze życzenia. Usługi świadczone przez konsjerża hotelowego są bowiem zawsze na najwyższym poziomie oraz dostosowane do potrzeb i oczekiwań klientów.

Podziel się