Artykuł sponsorowany Jak pakować towary do wysyłki? Krótki poradnik dla e-commerce

Jak pakować towary do wysyłki? Krótki poradnik dla e-commerce

Przedsiębiorcy skupiają się przede wszystkim na marketingu i na jakości towarów, ale nie mniej ważny jest proces pakowania produktów do wysyłki. Czasami to właśnie wygląd paczki może przesądzić o opinii klienta na temat sklepu, a czas jej przygotowywania – o zwiększeniu zysków lub strat. W jaki sposób zoptymalizować proces pakowania towarów i jednocześnie spełnić oczekiwania klientów? Przedstawiamy kilka wskazówek. 

  1. Dokładnie zabezpiecz towar

Ta rada może wydawać się banalna, ale praktyki niektórych przedsiębiorców wciąż pozostawiają w tej kwestii wiele do życzenia. Niestety, nadal zdarza się, że klienci otrzymują przedarte opakowania, do których ktoś wepchnął towary na siłę albo pudełka bez wypełniaczy, wskutek czego przedmioty docierają poobijane lub zarysowane. Przesyłka w uszkodzonym kartonie to chyba największa antyreklama sklepu, na jaką może zdobyć się przedsiębiorca. Dbałość o bezpieczeństwo towarów podczas wysyłki jest więc podstawą. Po pierwsze, wybierz pudełko w odpowiednim rozmiarze. Pamiętaj, żeby wszystkie delikatne rzeczy owijać w folię bąbelkową. Tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Folia-babelkowa/42 możesz kupić stumetrowe rolki folii w korzystnych cenach. Oprócz folii bąbelkowej przyda się też folia stretch. Niezbędne są również wypełniacze, które unieruchamiają zawartość, a ponadto amortyzują wstrząsy. Kup też wytrzymałą taśmę pakową. Za pomocą tych akcesoriów przygotujesz dobrze zabezpieczoną przesyłkę. 

     2.Spersonalizuj opakowanie

Wygląd przesyłki ma w e-commerce zasadnicze znaczenie. Przygotowanie paczki to szansa na przekonanie klienta do marki. Musisz jednak zrobić coś, dzięki czemu odbiorca zapamięta Twój sklep na długo. Zamów w tym celu kartony z nadrukiem. Jeżeli na pudełku znajdzie się logo firmy, hasło reklamowe albo ciekawa grafika, Twoja przesyłka od razu wyróżni się na tle innych. I o to chodzi! W ten sposób przydajesz swojej marce nieco wyrazistości, a oryginalność zawsze jest w cenie. Najlepsze jest to, że nie musisz mieć zdolności manualnych, żeby uczynić z opakowania małe dzieło sztuki. Graficy z tej firmy: https://kartony24.eu/ we wszystkim Cię wyręczą. 

      3.Przyspiesz pakowanie

Pakowanie paczek może przebiegać bardzo szybko i nie musisz nawet kupować drogich maszyn, które pozwolą zautomatyzować cały proces. Czasami wystarczy zadbać o drobnostki. Na początek warto pomyśleć o zmianie opakowań. Klapowe są uniwersalne, ale pudełka fasonowe z paskiem klejowym pozwolą na znacznie szybsze pakowanie. W końcu nie musisz niczego oklejać taśmą. Możesz też wybrać kartony z automatycznym dnem. Wystarczy ścisnąć je po bokach i karton jest już gotowy do pakowania. Zadbaj też o zakup dyspenserów do taśmy pakowej. Dzięki temu nie będzie trzeba tracić czasu na ciągłe poszukiwanie początku taśmy i na obcinanie jej fragmentów za pomocą nożyczek. 

       4.Nie marnuj surowców

Wkładanie małych rzeczy do olbrzymich pudełek to najlepszy sposób na zirytowanie klienta. Nie dość, że w ten sposób zaprzeczasz zasadom ekologii, to jeszcze odbiorca musi potem te wszystkie wypełniacze, papiery i duże kartony wynosić na śmietnik. Co więcej, to także po prostu strata pieniędzy. Jeśli wyślesz rzeczy w kilka razy większym opakowaniu, użyjesz też kilka razy więcej wypełniaczy, a to przecież kosztuje. 

       5.Dołącz do przesyłki  gratisy, podziękowania i formularz zwrotu

Każdy z nas lubi dostawać upominki. Ta zasada nigdy się nie zmienia. Dobrze jest więc wziąć ją pod uwagę. Dołącz do zamówienia długopis, ołówek albo lizaka czy cukierka w firmowym opakowaniu. To drobny gest, ale klienci na pewno go docenią i zapamiętają. Warto też dołączać do przesyłki kartkę z podziękowaniami za zakup. W ten sposób dbasz o nawiązanie bezpośredniej relacji z klientem. I jeszcze jeden drobiazg – formularz zwrotu. Pamiętaj, że nie każdy klient ma w domu drukarkę. Zresztą, podłączanie i uruchamianie drukarki też może zająć sporo czasu. Klienci znacznie chętniej kupują więc w sklepach, w których od razu dołącza się do zamówienia formularz zwrotu. 

Dzięki wdrożeniu pięciu prostych zasad przyspieszysz pakowanie towarów do wysyłki, uatrakcyjnisz wygląd paczek i wzbudzisz pozytywne emocje u klientów. Pamiętaj, że przesyłka też jest reklamą Twojego biznesu.   

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas