Zalety opakowań kartonowych
PrzemysłOpakowania kartonowe tworzone są z cienkiej lub grubej tektury falistej czy też litej. Pudła z takiego materiału produkowane są w rodzaju klapowym, a także fasonowanym. Różnica opiera się o sposób wyprodukowania. W obu wersjach jakość kartonów może być jednak tak samo wysoka. Jakie zalety opakowań kartonowych wyróżniają ich producenci oraz użytkownicy? Poznasz je w dalszych częściach artykułu.
Uniwersalne zastosowanie kartonów
Opakowania kartonowe są najpopularniejszym sposobem pakowania praktycznie dla każdego typu produktów. Sprawdzają się zarówno dla żywności, jak i są stosowane w branży kosmetycznej, motoryzacyjnej oraz meblarskiej. Uniwersalne zastosowanie jest wynikiem między innymi dużej liczby różnych gatunków opakowań kartonowych, które szeroko opisane są np. w międzynarodowych katalogach FEFCO
Obecnie z tektury falistej lub litej tworzy się opakowania dla pizzerii, dla przemysłu owocowo-warzywnego, dla przemysłu obuwniczego, dla branży cukierniczej, a także zabawkowej. Najlepsi producenci nie tylko bowiem tworzą proste pudła klapowe i fasonowe, ale także konstrukcje tekturowe o nietypowych wymiarach oraz kształtach. Możliwości projektowe są bardzo szerokie. Dowodzi temu firma TEKPUD, która tworzy m.in. kartonowe standy, kartony ozdobne na półki sklepowe czy też konstrukcje tekturowe przypominające samoloty!
Niska cena opakowań kartonowych
Cena opakowań kartonowych w porównaniu z innego typu zamknięciami jest naprawdę niska. Łatwo zarówno o tworzenie indywidualnych projektów, jak i o szybką oraz powtarzalną produkcję. Klienci firm produkujących opakowania kartonowe liczyć mogą też na opłacalny prototyping, czyli tworzenie prototypów pudeł wraz z testami jakościowymi. Wspomnieć należy także o prostym składowaniu opakowań z kartonu, a także o ich tanim transporcie. Bez problemu się je składa. Opakowania kartonowe również są niebywale lekkie. Ułatwia to np. pracę kurierów, dostawców, listonoszy itp.
Wysoka jakość pudeł kartonowych
Pudła kartonowe i inne wyroby tekturowe wcale nie muszą być podatne na uszkodzenia mechaniczne, wodę, wilgoć, mróz, wahania temperatur oraz inne warunki zewnętrzne. Kartony są dzisiaj bowiem produkowane tak, by mimo swojego najczęściej jednorazowego użytku gwarantowały 100% bezpieczeństwo dla opakowanych towarów. Warstwy wierzchnie kartonów coraz częściej pokrywane są różnego typu osłonami, od folii począwszy. Nawet wygładzony druk fleksograficzny gwarantuje lepsze własności użytkowe, w tym oczywiście estetyczne.
Karton a promocja marki
Opakowania kartonowe cenione są również ze względów estetycznych. Można je produkować w różnych wersjach kolorystycznych dzięki nowoczesnym technologiom nadruku. Na pudła tekturowe łatwo nanosi się logotypy, napisy oraz elementy ozdobne. Powierzchnia kartonowa może być zatem wykorzystana do celów budowania wizerunku estetycznego marki oraz do jej identyfikacji wśród klientów. Karton może być matowy i szorstki, a także gładki i nabłyszczany. Dodatkowa zalety kartonowych opakowań? 100% biodegradowalność, proekologiczność i możliwość tworzenia z materiałów pochodzących z recyklingu.