Artykuł sponsorowany Na czym polega audyt energetyczny?

Na czym polega audyt energetyczny?

Instalacje fotowoltaiczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem – zarówno wśród osób prywatnych, jak i wśród przedsiębiorców. Na ich popularność wpływa m.in. wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa, lecz także stale rosnące ceny energii elektrycznej. Aby móc w pełni cieszyć się prądem ze słońca, konieczne jest odpowiednie dobranie instalacji - w tym celu przeprowadzane są tzw. audyty energetyczne.

Czym jest audyt energetyczny?

Audyt energetyczny, zwany także fotowoltaicznym, polega na rozmowie konsultacyjnej oraz wstępnych oględzinach miejsca, w którym planowana jest inwestycja. Dzięki temu możliwe jest ocenienie warunków montażowych, a także wstępne oszacowanie zapotrzebowania na prąd. Analiza poprzedzona audytem energetycznym pozwala na dobór mocy instalacji oraz jej lokalizacji.

Należy pamiętać, że audyt energetyczny odgrywa szczególnie ważną rolę podczas realizowania inwestycji w fotowoltaikę. Przy wyborze firmy, warto zwracać uwagę na to, czy oferuje ona usługi audytu. Powinien być on przeprowadzony zarówno w przypadku gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorstw czy gospodarstw rolniczych.

Jak przebiega audyt energetyczny?

Wszystkie firmy, które wykonują audyty energetyczne – jak GrantOn, oferujący fotowoltaikę dla domu w Łowiczu i okolicach – mają swoje sposoby na przeprowadzanie wizyt. Większość z nich przebiega jednak w podobny sposób, a obejmują one:

  • wywiad z inwestorem – jest to najważniejszy etap przy doborze mocy instalacji. Podczas rozmowy analizowane są rachunki za prąd, a także planowany wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną,
  • ocenę możliwości montażowych – ocena obejmuje analizę, która zawiera informacje o powierzchni gruntu lub dachu, orientacji połaci dachowych względem słońca, kącie nachylenia, rodzaju pokrycia dachowego,
  • analizę ekonomiczną – ostatnim etapem jest wycena instalacji oraz montażu, która jest możliwa do obliczenia dzięki ustaleniu mocy i szczegółów montażu fotowoltaiki.

Czy audyt energetyczny jest płatny?

Po doborze najodpowiedniejszych rozwiązań, firma może z powodzeniem przejść do tworzenia ostatecznego projektu oraz niezbędnej dokumentacji. Wielu inwestorów zastanawia się jednak, czy za audyt energetyczny należy dodatkowo płacić – o tym opowiada nam ekspert z firmy GrantOn:

Profesjonalne firmy powinny zapewniać audyty energetyczne, które nie są dodatkowo płatne. Jest to niezwykle ważny etap każdej inwestycji, dlatego musi on bezwzględnie stanowić etap jej realizowania – bez dodatkowego obciążania finansowego inwestora.

Każda firma ma jednak własne zasady, dlatego przed wyborem tej, która zajmie się realizacją inwestycji, warto dokładnie przeanalizować zakres usług, które są oferowane w ramach ceny całościowej. Pozwoli to na uniknięcie przykrych niespodzianek, a także na otrzymanie fotowoltaiki skrojonej na miarę indywidualnych potrzeb.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×