Artykuł sponsorowany Jakie korzyści dają opakowania z folii?

Jakie korzyści dają opakowania z folii?

Folia, ze względu na swoją różnorodność i wytrzymałość, ma wiele zastosowań, w bardzo szerokim zakresie branż i specjalności. Wykorzystuje się ją w przemyśle, w budownictwie czy transporcie, a także bardzo często w handlu. Folia może być przezroczysta lub matowa, biała lub kolorowa, cienka lub gruba i w zależności od swoich właściwości stosuje się ją do różnych celów. Jej wykorzystanie w handlu jest niezaprzeczalne i bardzo wszechstronne.

Zalety opakowań foliowych

Opakowania foliowe można spotkać na półkach sklepowych równie często, a może nawet częściej, niż wykonane z papieru kartony. Zapewnia ona szczelność produktów sypkich, nie dopuszcza wilgoci i powietrza do produktów podlegających łatwemu utlenianiu, jak na przykład przyprawy czy mielona kawa. Dostosowuje się kształtem do produktów nieforemnych. Może być lekka i cienka, a jednocześnie wystarczająco wytrzymała, albo o odpowiedniej grubości, by dało się ją zastosować jako opakowania pasmanteryjne, opakowania do wapna, kamieni czy ziemi. Dodatkowo wielu producentów opakowań foliowych, takich jak firma Swissgraff oferuje możliwość nadrukowania na opakowaniu foliowym znaku firmowego, nazwy czy grafiki nawiązującej do działalności firmy, czy oferowanego produktu i w taki sposób opakowanie foliowe może stać się reklamą sklepu lub producenta. W zależności od materiału, z którego wykonana jest folia oraz procesu produkcji wyróżniamy typy folii plastikowych, wśród których najpopularniejsze to HDPE (polietylen o wysokiej gęstości) i LDPE (polietylen o małej gęstości). Folie typu LDPE produkowane są od 1933 roku i pomimo konkurencji bardziej nowoczesnych polimerów, wciąż są produkowane i wykorzystywane. Podstawową różnicą między tymi dwoma rodzajami folii jest ich wytrzymałość na rozciąganie, która jest większa w przypadku LDPE a mniejsza w przypadku HDPE, oraz plastyczność – większa dla LDPE a mniejsza dla HDPE. Te cechy wpływają na zastosowanie tych typów folii do różnych typów opakowań – bardziej sztywnych, lub bardziej dopasowujących się do kształtu opakowanego produktu. Zarówno HDPE, jak i LDPE mogą być poddawane recyklingowi.



Opakowania foliowe zachętą do kupna towaru

Główne zalety folii, które wpływają na częstość jej stosowania, są ekonomiczne. Zapakowanie produktu w folię jest stosunkowo tanie, a wynika to z kilku aspektów tego materiału. Samo wyprodukowanie opakowania foliowego nie pociąga za sobą dużych wydatków. Opakowania są lekkie, więc nie wpływają na wagę produktów w transporcie. Folia jest też cienka, więc nie zajmuje dużo miejsca. Proces pakowania w folie nie wymaga specjalistycznego parku maszynowego, natomiast istnieje na rynku wiele praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań, które można wykorzystać. Oprócz tego, istotną cechą folii jest to, że dość łatwo wykonać można na niej nadruki reklamowe, albo takie, które zwrócą na siebie uwagę i przyciągną wzrok osoby kupującej. A jeśli folia jest przezroczysta, to jeszcze lepiej, bo można dość dokładnie obejrzeć produkt w nią zapakowany. Opakowania foliowe sprawdzają się nie tylko w detalu, ale także w handlu hurtowym, umożliwiając sprawne i szybkie pakowanie dużych ilości towaru, wtedy transport dzięki folii staje się łatwiejszy. Folia jest też materiałem o dużej wytrzymałości, więc pozwala na zapakowanie w nią produktów o dużej masie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas