Materiał Partnera Co-packing. Co to takiego?

Co-packing. Co to takiego?

Na co-packing składają się rozmaite czynności związane z pakowaniem i przepakowywaniem produktów, nim trafią one do dystrybucji i finalnie – do rąk klienta. Usługami takimi zajmują się zwykle wyspecjalizowane w nich firmy, co jest wygodnym i ekonomicznym rozwiązaniem dla producentów. Często co-packing obejmuje też prace dodatkowe takie jak tworzenie zestawów promocyjnych.

Opakowanie wyróżnia produkt

Kiedy wejdziemy do dowolnego sklepu czy supermarketu, czeka nas widok tysięcy różnych produktów. Oczywiście różnią się one przeznaczeniem, marką producenta i ceną, ale pierwszą rzecz, na którą wizualnie zawracamy uwagę jako klienci jest opakowanie produktu. Zanim przetworzymy w głowie wszystkie informacje o interesującym nas artykule, mamy już wyrobioną opinię o tym, czy opakowanie jest estetyczne, funkcjonalne, wreszcie czy jest adekwatne do zawartości. Nic zatem dziwnego, że producenci zainteresowani tym, byśmy jak najczęściej wybierali właśnie ich wyroby, również w kwestii opakowań nie zdają się na przypadek i cały proces ich projektowania i powstawania oraz pakowania do nich produktów zlecają specjalistom.

Co-packing: profesjonalne pakowanie produktów

Jak łatwo się domyślić, pakowanie produktów na skalę masową wymaga posiadania odpowiedniego sprzętu i wykwalifikowanego personelu. I stąd właśnie zapotrzebowanie na profesjonalne usługi co-packingu. Korzystają z nich firmy reprezentujące różne branże, w tym farmaceutyczną, odzieżową, kosmetyczną, spożywczą, chemiczną, ale też np. sklepy internetowe. W ramach co-packingu wykonywane jest pakowanie i przepakowywanie produktów, często połączone z ich etykietowaniem, foliowaniem, łączeniem w zestawy promocyjne. Zakres realizowanych usług jest zwykle ustalany indywidualnie z każdą firmą.

Dlaczego outsourcing co-packingu się opłaca?

Pytanie to zadajemy ekspertowi z tej branży, reprezentującemu firmę Direct Channel. Outsourcing usług co-packingowych jest rozwiązaniem zdecydowanie bardziej opłacalnym niż rozbudowa własnego zakładu, zakup maszyn, zatrudnianie dodatkowych pracowników do realizacji tych zadań. Co więcej, nie wszystkie firmy potrzebują tych usług w takim samym zakresie przez cały rok, choćby z tego powodu, że ich produkcja ma charakter sezonowy. Wówczas jedynym sensownym pomysłem jest zlecenie co-packingu wyspecjalizowanemu podmiotowi zewnętrznemu. Bywa też, że co-packing jest realizowany w celach marketingowych: do wybranych produktów dołączane są darmowe próbki lub ulotki reklamowe. W takiej sytuacji również świetnie sprawdza się outsourcing tej usługi.

Podziel się