Artykuł sponsorowany Zarządzanie najmem nieruchomości – na czym polega usługa tego typu?

Zarządzanie najmem nieruchomości – na czym polega usługa tego typu?

Jak mówi znane polskie przysłowie - „czas to pieniądz”. Doskonale zdają sobie z tego sprawę osoby, które sporo inwestują na rynku nieruchomości. Mając w posiadaniu jedno mieszkanie na wynajem, nie musimy obawiać się o czasochłonność obsługi wszystkich spraw z nim związanych, jednak mając kilka lub kilkanaście takich lokali, często potrzebujemy już pomocy zaufanych specjalistów. Dobre biura nieruchomości oferują więc usługi, które obejmują kompleksowe zarządzanie najmem. Na czym ono polega?

Fachowe doradztwo oraz pomoc w znalezieniu najemców

Doświadczony zarządca to osoba, której pomoc jest nieoceniona już na etapie zakupu lokalu pod wynajem. Znając potrzeby rynku, profesjonalista doradzi nam najbardziej atrakcyjną ofertę, a także pomoże dostosować mieszkanie do oczekiwań docelowej grupy najemców. Jak przekonuje specjalista z biura nieruchomości Sim Property, które świadczy kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości – inne oczekiwania co do lokalu mają studenci, a inne młodzi rodzice z dwójką dzieci. Urządzając mieszkanie zgodnie z potrzebami określonej grupy najemców, inwestor ma większe szanse na uzyskanie atrakcyjniejszego dochodu z tytułu wynajmu. Zarządca wyręczy właściciela mieszkania również w znalezieniu odpowiednich najemców. Zajmie się oprowadzaniem zainteresowanych po mieszkaniu, przygotowaniem wszystkich potrzebnych dokumentów oraz negocjacją ceny najmu. Wszystko to odbywa się oczywiście w porozumieniu z inwestorem.

Kontrola i opieka nad nieruchomościami

Zadaniem zarządcy jest także kontrola i opieka nad powierzonymi mu nieruchomościami. Dba on o to, by najem mieszkania odbywał się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zabezpiecza interesy swojego klienta poprzez kontrolę stanu technicznego wynajmowanego mieszkania. Polega ona na sporządzeniu szczegółowego protokołu przy przekazywaniu lokalu najemcom oraz określeniu jasnych zasad regulujących korzystanie z mieszkania. Zarządca jest także upoważniony do odbywania wizyt inspekcyjnych oraz koordynacji niezbędnych napraw w mieszkaniu bądź zakupu dodatkowego wyposażenia na prośbę najemców i za zgodą inwestora. Dzięki temu właściciel lokalu nie musi tracić czasu na załatwianie podobnych spraw, a jednocześnie ma pewność, że zajmuje się nimi osoba zaufana i kompetentna.

Dokonywanie rozliczeń

Zarządcy zajmują się również kontrolą wszystkich spraw finansowych- dbają o to, by najemca systematycznie uiszczał  wszelkie opłaty oraz przygotowują rozliczenia za media. Interweniują w razie ewentualnych opóźnień w płatnościach. Zarządca bierze też na siebie wszystkie sprawy związane z rozliczaniem się ze wspólnotą mieszkaniową czy odliczaniem podatków od nieruchomości. Inwestor może więc spać spokojnie, a suma na jego koncie powiększać się będzie w zasadzie bez większego wysiłku.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas