Materiał Partnera Czy opłaca się sprzedawać nieruchomości przez pośrednika?

Czy opłaca się sprzedawać nieruchomości przez pośrednika?

Jeżeli mamy ładny dom w atrakcyjnej dzielnicy wydaje nam się, że szybko znajdziemy kupca. Możemy się rozczarować i napotkać wiele trudności związanych nie tylko ze znalezieniem chętnych, ale też z obsługą całego procesu sprzedaży. Nie mówiąc już o sytuacji, kiedy nasze lokum wcale nie jest korzystną inwestycją, a mimo to liczymy, że znajdziemy na nie nabywcę. W sprzedaży może pomóc nam pośrednik nieruchomości. Czy opłaca się korzystać z jego usług?

Doradztwo i wsparcie w całym procesie sprzedaży

Pierwszą zaletą korzystania z pomocy pośrednika przy sprzedaży nieruchomości jest jego wsparcie i doradztwo w całym procesie poszukiwania klienta oraz w działaniach związanych z finalizacją zakupu. Pośrednik doskonale wie, co należy zrobić, aby przyciągnąć uwagę osób zainteresowanych zakupem lokalu. We właściwy sposób przygotuje ogłoszenie, umieszczając w nim wszystkie niezbędne informacje. Następnie zamieści je na stronie internetowej swojego biura, a kiedy pojawią się telefony ze strony interesantów – udzieli szczegółowych odpowiedzi na zadane przez nich pytania. Przed tym jednak dokona wyceny nieruchomości i skonsultuje cenę z klientem, do którego należy dana nieruchomość. Pośrednik pomoże również w kompletowaniu potrzebnych dokumentów i oprowadzi potencjalnych kupujących po sprzedawanym lokalu, czym bez wątpienia zaoszczędzi nasz czas.

Sprawne poszukiwanie klienta

Gdzie klienci szukają ogłoszeń dotyczących sprzedaży lokali? Głównie w biurach nieruchomości, ponieważ mają do nich zaufanie i liczą, że w taki sposób szybciej znajdą odpowiednie biuro czy wymarzony dom. Dlatego pośrednik przygotowuje skrupulatny opis danego lokum, a jeżeli jest taka potrzebna, robi zdjęcia, które następnie wraz z ogłoszeniem publikuje w prasie albo internecie – komentuje nasz ekspert z Agencji Nieruchomości KURORT w Ciechocinku. Czasami sprzedaż nieruchomości jest trudniejsza, niż by się wydawało. Wówczas pośrednicy wykorzystują inne działania marketingowe, a także mogą zdecydować się na umieszczanie reklam i banerów w innych mediach. Starają się znaleźć jak najwięcej kupców, aby zaakceptować ofertę sprzedaży, która będzie najbardziej atrakcyjna dla właściciela nieruchomości.

Dodatkowe usługi pomocne w sprzedaży nieruchomości

Bardzo często pośrednicy oferują również dodatkowe usługi, które pomagają sprzedać nieruchomość. To np. tak zwany home staging, czyli działania zmierzające do poprawy wyglądu lokalu. Czasami wystarczy kilka modnych teraz dodatków, innym razem konieczny może się okazać drobny remont. Warto korzystać z takiej usługi, a nie tylko zdobędziemy klienta, ale nawet być może sprzedamy nasz dom, mieszkanie czy biuro za cenę lepszą niż się spodziewaliśmy.

Podziel się