Artykuł sponsorowany Serwisowanie samochodu. Jak postępować, by nie utracić gwarancji?

Serwisowanie samochodu. Jak postępować, by nie utracić gwarancji?

Wiele osób decyduje się na zakup nowego samochodu ze względu na gwarancję producenta, która – w zależności od zakupionego modelu i marki pojazdu – może chronić właściciela nawet przez wiele lat. Czasem jednak trzeba poddać auto naprawie i wówczas pojawia się pytanie: czy serwisowanie w nieautoryzowanym punkcie może grozić utratą wspomnianej gwarancji?

W jaki sposób można stracić gwarancję?

Zasadniczo kilka ścieżek prowadzi do tego, że producent pojazdu może odmówić prawa do gwarancji na już zakupiony samochód.

Jest tak na przykład w sytuacji, gdy fachowcy podczas serwisowania stwierdzą, że auto zostało odbudowywane po spaleniu „na własną rękę”, było użytkowane ekstremalnie (na przykład podczas rajdów lub nielegalnych wyścigów) lub gdy okaże się, że dokonano istotnych modyfikacji instalacji elektrycznej, zawieszenia i nie tylko – tłumaczy specjalista z ASO Mazdy AUTO 2000

Jest tak również w przypadku, gdy pojazd w momencie przeprowadzania przeglądu składa się z części o niezgodnych numerach katalogowych lub dacie produkcji.

Nie zawsze jest jednak tak, że naprawa w nieautoryzowanym serwisie, a więc poza ASO, automatycznie skutkuje utratą gwarancji. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Odpowiedni warsztat to podstawa

Od listopada 2004 roku, w myśl unijnych przepisów (GVO), dozwolone jest serwisowanie nowych samochodów osobowych w serwisach zarówno autoryzowanych, jak i nieautoryzowanych – w obydwu przypadkach bez utraty gwarancji producenta.

Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że warsztat przeprowadzający usługi serwisowe powinien być wyposażony w specjalistyczne narzędzia diagnostyczne oraz mieć dostęp do certyfikowanych części zamiennych. Należy też upomnieć się o odpowiedni wpis w książce serwisowej, poparty fakturą potwierdzającą wykonanie wszystkich czynności serwisowych przewidzianych przez producenta.

W zapisach muszą być uwzględnione między innymi numery katalogowe użytych części zamiennych oraz specyfikacja zastosowanych materiałów smarnych. Dopiero tak przeprowadzony serwis gwarancyjny sprawia, że podczas wizyty w Autoryzowanej Stacji Obsługi nie będzie problemu z uznaniem prawidłowości wykonania zaleceń producenta. Sprawnie przeprowadzona naprawa i przegląd pojazdu jest ważny nie tylko z punktu widzenia utrzymania gwarancji. Jest to istotne także, a może przede wszystkim, ze względu na bezpieczeństwo, komfort z użytkowania oraz żywotność pojazdu.

Dobrej jakości przegląd – droga do sukcesu

Dobry przegląd to nie tylko wymiana oleju i filtrów wraz z pobieżnym sprawdzeniem auta, ale szereg działań dodatkowych, na przykład wprowadzenie danych do komputera z odpowiednim oprogramowaniem warsztatowym.

Dlatego kluczem do zadowolenia z usługi jest skorzystanie z oferty zaufanego serwisu, najlepiej specjalizującego się w obsłudze konkretnej marki pojazdów i znającej jej specyfikę.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas