Materiał Partnera Regeneracja silnika w samochodzie — co warto wiedzieć?

Regeneracja silnika w samochodzie — co warto wiedzieć?

Samochód składa się z wielu przeróżnych części, których prawidłowe działanie ma ogromny wpływ nie tylko na nasze bezpieczeństwo, ale również na komfort jazdy. Jedną z najważniejszych części auta jest oczywiście silnik, bez którego niemożliwe byłoby w ogóle uruchomienie owego pojazdu. W przypadku awarii silnika możemy wymienić go na nowy bądź też poddać regeneracji. W poniższym artykule sprawdzimy, na czym konkretnie polega tego typu usługa.

Charakterystyka regeneracji silnika

Regeneracja silnika polega na jego kompleksowym remontowaniu go wraz z jego podzespołami, a także studiowania tego elementu oraz wykonania różnych skomplikowanych czynności wymagających dużego doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy z zakresu regeneracji i budowy poszczególnych elementów silnika takich jak m.in. korbowody, wały korbowane głowice, tuleje cylindrowe czy bloki. W poczet tych czynności zaliczamy nie tylko dokonanie rzetelnej oceny stanu technicznego silnika, ale także dokładne oczyszczanie tej części pojazdu oraz poddawanie go fachowej obróbce w specjalnym parku maszynowym. Wszystko to ma natomiast na celu przywrócenie silnikowi pierwotnej sprawności.

Tak jak wspomnieliśmy już o tym wcześniej, prace związane z regeneracją silnika należą do niełatwych i bardzo wymagających, dlatego w celu zlecenia usług z tym związanych warto skrupulatnie wybrać najodpowiedniejszą firmę taką, jak Diesel-Mot z Inwałdu, której pracownicy posiadają szereg niezbędnych kwalifikacji, umiejętności oraz duże doświadczenie w swoim fachu, jak również dysponują nowoczesnym parkiem maszynowym, co daje Państwo gwarancję rzetelnego wykonania wszelkiego rodzaju usług związanych z regeneracją silnika Waszego auta.

Jakie usterki mogą wystąpić w silniku samochodowym i co jest najczęściej regenerowane?

Ważną kwestię odnośnie regeneracji silnika w samochodzie stanowi to, kiedy właściwie warto zdecydować się na tego rodzaj usługi. Otóż, remonty tego typu wykonuje się najczęściej wtedy, gdy mamy do czynienia z dużym zużyciem poszczególnych podzespołów silnika, a także w przypadku podejrzenia lub wystąpienia awarii takich jak zerwanie się pasków rozrządu, uszkodzenie zaworów, gniazd zaworowych, prowadnic, tłoków, korbowodów, wałów korbowych lub pierścieni tłokowych. Do najczęściej regenerowanych części silnika należą także cylindry, wtryskiwacze, pompy wtryskowe aparaty zapłonowe, alternatory, turbosprężarki, rozruszniki, wahacze, amortyzatory, sworznie, sprężyny, półosie, skrzynie biegów oraz końcówki drążków kierowniczych.

Opracowanie:

Podziel się