Artykuł sponsorowany Problemy z ładowaniem akumulatora? Sprawdź, jak pracuje alternator!

Problemy z ładowaniem akumulatora? Sprawdź, jak pracuje alternator!

Rozładowany akumulator to jedna z najczęstszych przyczyn wszelkich problemów z płynnym uruchomieniem silnika. Jeżeli mamy do czynienia z urządzeniem mocno wyeksploatowanym, czyli takim, które swoją funkcję pełni już od ponad 5 lat, to obniżona wydajność nie jest niczym dziwnym. Inaczej jednak sprawa wygląda wtedy, kiedy kłopoty pojawiają się po wymianie akumulatora na nowy. Dlaczego w tej sytuacji warto bliżej przyjrzeć się pracy alternatora?

Jak rozpoznać wadliwą pracę alternatora?

Rozpoznanie awarii alternatora nie będzie stanowiło problemu nawet dla osób, które kierowcami są od bardzo krótkiego czasu. Dlaczego? Chodzi oczywiście o to, że usterka sygnalizowana jest przez komputer pokładowy. Na wyświetlaczu deski rozdzielczej zapala się odpowiednia kontrolka. Swoje podejrzenia można także potwierdzić za pomocą komputera diagnostycznego u dobrego mechanika. Pojawienie się kontrolki ostrzegawczej informuje kierowcę przede wszystkim o tym, że napięcie podawane do akumulatora jest niewłaściwe.

Co do zasady powinno ono wynosić od 13,8-14,5 V. Jeśli jest ono zbyt niskie, akumulator nie ładuje się wcale, a jeżeli zbyt wysokie – to istnieją spore szanse na jego bardzo szybkie uszkodzenie. Specjaliści z branży motoryzacyjnej bardzo wyraźnie podkreślają, iż przy wadliwie funkcjonującym alternatorze, żywotność nawet najnowocześniejszego i najdroższego akumulatora może skrócić się aż o 90%. Z jakimi jeszcze informacjami na ten temat warto się zapoznać?

Co może się zepsuć w alternatorze?

Niestety na to pytanie nie da się odpowiedzieć w sposób jednoznaczny, ponieważ ilość komponentów, które mogą ulec awarii, jest dość znacząca. Niemniej jednak doświadczeni mechanicy, do których z pewnością zaliczają się specjaliści z firmy Alter, najczęściej spotykają się m.in. z

  • pękniętą obudową, która nie chroni wnętrza alternatora przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych,
  • zużytymi łożyskami,
  • zużytymi szczotkami,
  • przebiciami w uzwojeniu,
  • wadliwą regulacją napięcia,
  • a także z brudem i różnego rodzaju zanieczyszczeniami, które powodują zatarcie się urządzenia.

W przypadku potwierdzenia awarii kierowca może podjąć 3 decyzje. Pierwszą z nich jest oczywiście wymiana elementu na nowy – choć trzeba liczyć się z tym, iż nie będzie tanio. Niektórzy właściciele aut decydują się na wykorzystanie ekonomiczniejszych w zakupie zamienników, aczkolwiek nie zawsze gwarantują one należytą jakość. Po trzecie natomiast, warto wiedzieć o tym, że alternatory bardzo dobrze poddają się procesowi regeneracji. Aby przebiegła ona pomyślnie, reakcja na pojawienie się awarii musi być de facto natychmiastowa.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas