Artykuł sponsorowany Podzespoły samochodowe - co warto regenerować?

Podzespoły samochodowe - co warto regenerować?

Choć bardzo byśmy tego chcieli, to nasze samochody nie są wieczne. Ich części zużywają się i przychodzi czas kosztownej wymiany. Niektóre z nich można jednak zregenerować, tylko czy to jest opłacalne i jak długo pożyją jeszcze takie zregenerowane części? Czy na pewno takie części są później w pełni sprawne? O ile można obniżyć koszty wymiany dzięki regeneracji?

Regeneracja kontra tanie zamienniki

Jednymi z najbardziej zużywających się części samochodowych są:

  • alternator
  • rozrusznik
  • akumulator

Jak mawiają specjaliści z Diesel-Mot F.H.U. Józef Smolec, ich wymiana na tanie zamienniki może nie jest aż tak kosztowna, jednak takie części nie pożyją znacznie dłużej od tych zregenerowanych, i to jeszcze tańszym kosztem. Ceny nowych i firmowych alternatorów oraz rozruszników są dość wysokie. Na szczęście najczęstsze uszkodzenia nie są aż tak wymagające w naprawie, dlatego koszty regeneracji mogą wynieść zaledwie kilkadziesiąt złotych.

Wymiana podzespołów byłaby w tym przypadku zbędnym wydatkiem. Nie dość, że zmuszeni bylibyśmy do pozbycia się starych części, to nowe wcale nie działałyby dużo lepiej od tych zregenerowanych i tak samo szybko mogłyby znów ulec uszkodzeniu. Oczywiście naprawa alternatora byłaby odrobinę droższa. Wymiana szczotek i łożysk wahałaby się w cenie nieco ponad 100 złotych.

Walka z zawieszeniem

Zawieszenie poddawane jest ciągłym napięciom, szczególnie z powodu nierówności, jakie często spotyka się na naszych rodzimych drogach. Regeneracja zawieszenia jest opłacalna. Przy naprawach można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych, ale tylko wtedy, gdy zawieszenie nie uległo rdzewieniu i pogięciu.

Naprawa silników dieslowych czy ich podzespołów są częścią kompleksowej regeneracji. Tym bardziej opłacalna, im bardziej skomplikowany jest wahacz. Inną wartą uwagi częścią jest belka skrętna montowana w niektórych francuskich modelach samochodów.

Turbosprężarka

Złe nawyki kierowców i niedostateczne smarowanie to najczęstsze błędy. Tanie zamienniki azjatyckiego pochodzenia nie żyją zbyt długo. Turbosprężarki to drogi interes, dlatego też ich regeneracja jest bardziej niż opłacalna.

Wymiana modułów elektrycznych, wirników, uszczelniaczy i łożysk zmieści się w granicach 500 do 1000 złotych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas