Materiał Partnera Ogniska korozji na karoserii. Skąd się biorą i jak skutecznie się ich pozbyć?

Ogniska korozji na karoserii. Skąd się biorą i jak skutecznie się ich pozbyć?

W sytuacji, w której na karoserii samochodu uda się dostrzec nawet pozornie niewielkie ognisko korozji, nie należy wychodzić z założenia, iż jest to sprawa, którą można zlekceważyć. Dlaczego? Z widocznymi objawami pojawienia się rdzy jest nieco jak z górą lodową – tak naprawdę nigdy nie wiadomo, co kryje się pod powierzchnią. Dlatego też, aby nie narażać się na zupełnie niepotrzebne koszty, trzeba reagować natychmiast. W jaki sposób?

Rdza na karoserii – skąd się bierze?


W przypadku samochodów z segmentu premium można spotkać się z karoseriami wykonanymi z aluminium lub nawet z kompozytów. W ich przypadku prawdopodobieństwo pojawienia się rdzy jest dosłownie żadne. Nie zmienia to jednak faktu, że nadwozia zdecydowanej większości samochodów poruszających się po drogach wyprodukowane są z ocynkowanej blachy stalowej. Powłoka ocynku stanowi warstwę ochronną – i rzeczywiście – jeżeli nie dojdzie do jej naruszenia, to wywiązuje się z tego zadania znakomicie.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda jednak w sytuacji, w której dojdzie do uszkodzenia wskutek stłuczki, wypadku czy nawet niewielkiego otarcia. Warstwa stali zostaje odsłonięta i niestety bardzo wrażliwa na wpływ warunków środowiskowych, w tym przede wszystkim wilgoci. To pod jej wpływem żelazo w stopie zaczyna się stopniowo utleniać. Rezultatem tego procesu są rudo-czerwone charakterystyczne wykwity z czasem prowadzące do kompletnego zniszczenia powierzchni blachy. W jaki zatem sposób się ich pozbyć?

Jak usunąć rdzę z karoserii?


Wiele zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób się zareaguje. Jeżeli stanie się to szybko, istnieją spore szanse, że korozję da się usunąć jedynie przy wykorzystaniu standardowych technik blacharskich i lakierniczych bez konieczności przeprowadzania inwazyjnych prac. Jeśli jednak temat zostanie zbagatelizowany, trzeba liczyć się nie tylko ze znacznie wyższymi kosztami, ale także z odstawieniem samochodu do warsztatu na przynajmniej kilka dni. Dlaczego? Silnie zaatakowanej przez rdzę blachy naprawić się po prostu nie da. Aby ograniczyć możliwość rozprzestrzeniania się korozji, element trzeba wyciąć i wymienić na nowy.

Największym problemem jest uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów estetycznych. Nie należy zapominać o tym, iż wkomponowany element będzie pochodził albo z innego samochodu, albo bezpośrednio od producenta auta. Dochodzi wtedy to mocno widocznych różnic kolorystycznych powłoki lakierniczej. Oczywiście da się ich uniknąć, choć wymaga to od osoby wykonującej ponowne malowanie ogromnego doświadczenia. Dlatego też zadanie to warto powierzyć w ręce rekomendowanych specjalistów. Pracownicy warsztatu R-Lak Serwis gwarantują swoim klientom indywidualne podejście oraz bardzo atrakcyjne ceny. Jak zatem widać pojawienie się rdzy na karoserii wcale nie musi być traktowane w kategoriach wyroku. Wystarczy jedynie zadbać o szybką i profesjonalną pomoc.

Opracowanie:

R-Lak Serwis

Obłotne 22c

Podziel się