Artykuł sponsorowany Naprawa pomp wtryskowych w ofercie firmy Diesel Expert

Naprawa pomp wtryskowych w ofercie firmy Diesel Expert

Firma Diesel Expert mieści się w Posądzy, na terenie województwa małopolskiego. Jej właścicielem jest Jarosław Krzemień, który może się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w naprawie i konserwacji silników wysokoprężnych. Jedną z flagowych usług świadczonych przez wspomniane wyżej przedsiębiorstwo jest naprawa pomp wtryskowych. Co jest główną przyczyną ich awarii?

Za co odpowiada pompa wtryskowa?

Pompa wtryskowa w układzie paliwowym Common Rail odpowiada za wytworzenie odpowiedniego ciśnienia paliwa, co warunkuje prawidłową pracę silnika. We współcześnie produkowanych silnikach wysokoprężnych pompa wysokiego ciśnienia połączona jest specjalnym przewodem z szyną, a szyna łączy się z wtryskiwaczami paliwa. Firma Diesel Expert specjalizuje się w naprawie pomp wtryskowych marki Bosch, Denso, Delphi oraz Simens Continental. Do rąk specjalistów trafiają pompy typu CP1, CP1H, CP3, CP3H, oraz CP4, które różnią się pomiędzy sobą maksymalną wartością wytworzonego ciśnienia oraz sposobem jego regulacji. Firma Diesel Expert, w trosce o zadowolenie klientów i wysoką jakość obsługi, stosuje tylko oryginalne części zamienne sprowadzane od zaufanych dostawców. Sam warsztat wyposażony jest w nowoczesny sprzęt, który ułatwia demontaż silników wysokoprężnych zgodnie z zaleceniami producentów.

Co najczęściej psuje się w pompach wysokiego ciśnienia?

Awarię pompy wysokiego ciśnienia można poznać po wydłużonym rozruchu silnika lub, w skrajnych przypadkach, po niemożności jego uruchomienia. Kierowcy, którzy doświadczyli takiej awarii, skarżyli się też na wyraźny spadek mocy silnika i niecodzienne falowanie obrotów. Aby zdiagnozować usterkę pompy wtryskowej, należy udać się do warsztatu samochodowego, który specjalizuje się w naprawach silników wysokoprężnych. Najczęstszą przyczyną tego typu awarii jest stosowanie paliwa złej jakości i brak regularnej wymiany filtrów. Byle jaki olej napędowy często zawiera w sobie zanieczyszczenia mechaniczne i chemiczne, które nie są obojętne dla komponentów budujących pompę wtryskową.

Zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do poważnego złuszczenia się lub wytarcia powierzchni pompy, co zapoczątkuje samoistny proces opiłkowania. Polega on na roznoszeniu metalicznych pyłów po całym układzie paliwowym. Z kolei dawno niewymieniane lub źle dobrane filtry nie są w stanie gromadzić wystarczającej ilości zanieczyszczeń, co także ma negatywny wpływ na system Common Rail. Naprawa pompy wtryskowej rozpoczyna się od szczegółowej diagnostyki prowadzonej przy pomocy mikroskopów. Demontaż urządzenia jest konieczny, by określić stopień zużycia poszczególnych elementów. Kolejnym krokiem jet oczyszczenie pompy z osadów oraz wymiana uszczelek i wszystkich uszkodzonych części na nowe. Zregenerowana pompa wtryskowa wraca do silnika, po uprzedniej ocenie jej sprawności.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas