Artykuł sponsorowany Na czym polega i kiedy wykonać wulkanizację opon rolniczych?

Na czym polega i kiedy wykonać wulkanizację opon rolniczych?

Intensywnie użytkowane pojazdy i maszyny rolnicze, poruszające się po kamienistych drogach oraz nierównym, polnym gruncie, często ulegają awariom, a wśród najczęściej występujących usterek są między innymi mechaniczne uszkodzenia opon. Jeśli ogumienie zostało naruszone w niewielkim stopniu, można je szybko zregenerować, poddając zabiegom wulkanizacji. Na czym polega taka specjalistyczna usługa i kiedy warto ją zlecić? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.

Pęknięte, przetarte lub zdeformowane opony stanowią poważne zagrożenie zarówno dla kierowcy pojazdu rolniczego, jak i osób znajdujących się w pobliżu. Aby zapobiec długim przestojom oraz wydłużyć żywotność ogumienia, warto je poddawać regularnym przeglądom i, w razie zaobserwowania jakichkolwiek nieprawidłowości, poddać je wulkanizacji na zimno lub na gorąco.

Wulkanizacja opon rolniczych na zimno

Metoda wulkanizacji opon rolniczych na zimno sprawdza się w sytuacjach, gdy uszkodzenia opony są niewielkie i punktowe, powstałe w wyniku najazdu na ostry kamień lub gwóźdź. Jeżeli zaś guma jest stara, sparciała bądź gdy uszkodzenie obejmuje rozległą, boczną część, należy wymienić oponę na nową. W celu usunięcia dziur lub pęknięć gumy, wulkanizator stosuje różnego rodzaju uszczelniacze, wkłady naprawcze i łatki, które dobiera do rodzaju opony (radialnej lub diagonalnej).

Uszczelnienie sprawia, że podczas jazdy nie dochodzi do wycieków powietrza ani deformacji opon. Wulkanizacja na zimno jest od lat jednym z najlepszych sposobów na to, by szybko przywrócić maszynę do użytku, co ma niebagatelne znaczenie podczas zbiorów czy siewu – mówią pracownicy firmy Truck Serwis, specjalizującej się w naprawie oraz mobilnym serwisowaniu opon rolniczych oraz ciężarowych.

Wulkanizacja opon na gorąco

Wulkanizacja na ciepło stosowana jest najczęściej w sytuacjach, gdy dochodzi do rozległych uszkodzeń mechanicznych – w tym pęknięć bocznych opony. Technika ta polega na uszczelnieniu powstałego ubytku rozgrzaną, plastyczną mieszanką, która twardniejąc, idealnie dopasowuje się do pozostałych elementów ogumienia, tworząc z nimi jednolitą, mocną powłokę, odporną na nacisk oraz tarcie.

Doświadczeni wulkanizatorzy dobierają odpowiednią mieszankę tak, by miała ona właściwości podobne do materiału, z którym jest łączona. Dzięki temu nie dochodzi do pogłębienia powstałych wcześniej pęknięć czy wybrzuszeń, nie ma też potrzeby kupowania i montażu nowych opon, które stanowią ogromny wydatek rzędu od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas