Artykuł sponsorowany Kompleksowe usługi wulkanizacyjne w Auto-Moto-Centrum

Kompleksowe usługi wulkanizacyjne w Auto-Moto-Centrum

Wulkanizacja kojarzy się nam z miejscem, w którym możemy wymienić opony na nowe. Jednakże pod tym słowem kryje się o wiele więcej. Dziś terminem tym nazywamy czynności serwisowe związane z ogumieniem samochodu. Działania te powinny być wykonywane w profesjonalnych warsztatach, takich jak Auto-Moto-Centrum. Jeśli jesteś ciekaw, skąd wzięło się słowo „wulkanizacja” i co oferują fachowcy – zapraszamy do lektury!

Historia wulkanizacji

Cofnijmy się aż do 1839 roku, kiedy to amerykański chemik i inżynier Charles Goodyear, jako pierwszy opracował metodę na obróbkę kauczuku. Dzięki temu odkryciu wpłynął na rozwój rynku motoryzacyjnego, a samochód stał się najpopularniejszym transportem. Co takiego odkrył Goodyear? Opracował on proces obróbki kauczuku, do którego kluczem stała się wulkanizacja cieplna. Dzięki temu procesowi uzyskał gumę wulkanizowana, która okazała się wiele wytrzymalsza i plastyczniejsza.

Od XIX wieku wiele się zmieniło. Zaczęto eksperymentować z innymi odmianami polimerów i związków, w tym także z kauczukiem syntetycznym. Producenci opon co roku oferują nowe formy mieszanek, które mają zwiększać bezpieczeństwo, przyczepność i trwałość sprzedawanych modeli.

Samo pojęcie „wulkanizacji” ewoluowało w ciągu niemal 300 lat. Dziś pod tym pojęciem kryją się też naprawy opon oraz ich bieżnikowane. Wchodzą one w skład usług wulkanizacyjnych, ponieważ w nich też chodzi o uzyskanie masy gumowej o odpowiednich właściwościach.

Usługi wulkanizacyjne świadczone przez Auto-Moto-Centrum

W tym warsztacie możesz zarówno naprawić uszkodzone opony, jak i wymienić je na nowe w przypadku poważnej usterki. Wykwalifikowani pracownicy świadczą usługi wulkanizacyjne dla właścicieli samochodów osobowych i dostawczych. Serwis zapewnia również wymianę zaworów, doradztwo w doborze odpowiednich opon do samochodu oraz sprzedaż opon nowych i bieżnikowanych.

Zakres tej firmy obejmuje:

• wymianę opon ze starych na nowe oraz sezonową wymianę opon,

• naprawę ogumienia,

• komputerowe wyważanie kół.

Specjaliści w ramach świadczonych usług wulkanizacyjnych są w stanie zadbać także o poprawny montaż kół i ich przygotowanie do bezpiecznej jazdy. Zajmą się też felgami – zarówno aluminiowymi, jak i stalowymi. W Auto-Moto-Centrum zadbają o to, by obręcze były ponownie równe i zapewniały doskonałą jakość podczas prowadzenia pojazdu. Pamiętaj, że ich uszkodzenie może doprowadzić do pojawienia się drgań podczas jazdy, co z kolei jest niebezpieczne zarówno dla kierowcy, jak i jego pasażerów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas