Artykuł sponsorowany Kiedy opłaca się wykonać regenerację alternatora?

Kiedy opłaca się wykonać regenerację alternatora?

Alternator w samochodzie odpowiada za zmianę energii mechanicznej w prąd elektryczny. Pracuje gdy silnik jest uruchomiony i zapewnia ładowanie akumulatora. Gdy następuje jego naturalne zużycie lub dochodzi do usterki, łatwo można zauważyć trudności z obsługą pojazdu. To m.in. przygasające podświetlenie deski rozdzielczej, wolniejsze działanie mechanizmu regulacji szyb, czy podświetlenie kontrolki akumulatora. Kiedy warto postawić na regenerację alternatora?

Regeneracja alternatora – kiedy warto się zdecydować?

Oto jeden z głównych powodów, które mobilizują do regeneracji alternatora zamiast zakupu nowego — według specjalistów w dziedzinie alternatorów i rozruszników z firmy Autoelektroklima we Wrocławiu nowy alternator może kosztować nawet 2000 zł i więcej. W takich sytuacjach jego regeneracja jest opłacalna i o wiele korzystniejsza dla Klienta niż zakup nowej części. Warto wziąć pod uwagę również fakt, że na pracę alternatora ma wpływ wiele drobnych elementów. Bardzo rzadko dochodzi do awarii wszystkich komponentów jednocześnie, co mogłoby sugerować wymianę prądnicy na nowy egzemplarz. Czasem wystarczy demontaż alternatora, wymiana np. łożyska, czy regulatora napięcia i ponowny montaż. Wszystko to zamyka się w kwocie rzędu 200–300 zł zależnie od modelu auta. Zamiast więc wymieniać cały element, lepsza będzie regeneracja alternatorów Wrocław w zaufanym serwisie. Za naprawą części przemawia jeszcze jeden fakt – brak zamienników na rynku. To prawda, że zdarza się to nadzwyczaj rzadko, jednak ma miejsce zwłaszcza w autach kolekcjonerskich lub oferowanych na innych kontynentach. W takim przypadku koniecznością byłoby poszukiwanie alternatora na rynku zagranicznym i oczekiwanie na dostawę, co mogłoby trwać tygodniami. O wiele lepiej jest więc zregenerować zepsuty element i dalej cieszyć się jazdą.

Kiedy regeneracja alternatora nie ma większego sensu?

Oczywiście nie zawsze jest tak, że regeneracja prądnicy to jedyny słuszny krok. Zdarza się, że lepiej jest wymienić cały element niż zastępować jego składowe nowymi. Ma to największe uzasadnienie zwłaszcza wtedy, gdy różnica między kosztem naprawy a nowym elementem jest podobna. Dzieje się tak w przypadku aut kilkunastoletnich, do których wyprodukowano mnóstwo części zamiennych. Wtedy postaw na wymianę.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas