Artykuł sponsorowany Jakie informacje podać pomocy drogowej przy zgłoszeniu?

Jakie informacje podać pomocy drogowej przy zgłoszeniu?

Pomoc drogowa jest nieoceniona zarówno w trakcie wypadku drogowego, jak i nieprzewidzianej awarii na trasie. Jej pracownicy przyjeżdżają zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy, w tygodniu, w niedziele i Święta – muszą jednak wiedzieć gdzie, do kogo i po co, aby spełnić wszystkie potrzeby poszkodowanej osoby. Jakie informacje podać, dzwoniąc po pomoc drogową, aby usługa była zrealizowana możliwie jak najszybciej i w pełnym zakresie?

Konkretny problem

Pierwszą rzeczą, jaką należy przedstawić, dzwoniąc po pomoc drogową, jest przyczyna wezwania. Czasem jest to wypadek lub stłuczka, innym razem uszkodzone koło, zderzenie ze zwierzyną leśną czy awaria, która zawsze daje jakieś objawy. Czasem pracownicy pomocy drogowej są w stanie pomóc na miejscu, np. przywożąc potrzebne koło lub naprawiając drobną usterkę. Innym razem potrzebna będzie autolaweta, a zdarza się, że i specjalistyczne ciężkie narzędzia, które mogą pomóc np. wyciągnąć pojazd z rowu.

Wezwanie pomocy drogowej nigdy nie dzieje się w przyjemnych okolicznościach, dlatego warto wziąć kilka głębokich wdechów, żeby ochłonąć i postarać się na zimno oszacować szkody i swoje potrzeby. Może się okazać, że nie jest tak źle, jak się wydaje i po drobnej naprawie będzie można ruszyć w dalszą trasę.

Lokalizacja

Aby dotrzeć do osoby poszkodowanej, pracownik pomocy drogowej musi wiedzieć, gdzie jechać. W przypadku miasta ustalenie lokalizacji jest proste – wystarczy podać nazwę ulicy lub ewentualnie charakterystyczny punkt w pobliżu. Nieocenione są tu także mapy znajdujące się w nawigacji, które podadzą dokładny adres.

Większy problem pojawia się w lesie. O ile pamięta się nazwę pobliskiej możliwości lub zna się teren, można w przybliżeniu podać miejsce. W obcym miejscu pomocne będą biało-czerwone słupki drogowe. Za ich pomocą można ustalić swoją lokalizację w przybliżeniu do 100 metrów. Liczba znajdująca się na górze, zazwyczaj na czerwonym tle, to numer drogi. Po środku znajduje się kilometr drogi, a najniżej metr. I tak będąc w pobliżu słupka, na którym liczby od góry to 8, 200, 5, oznacza to, że jest 5 metr 200 kilometra drogi krajowej nr 8. Warto o tym pamiętać, dzwoniąc na przykład po Pomoc drogową 24/7 Tom-Car Servis z województwa warmińsko-mazurskiego.

Pasażerowie

To, co jest istotne dla pomocy drogowej, to także liczba osób potrzebujących pomocy. Ważne jest, żeby określić też ich wiek. Jeśli z auta nie da się wyjąć fotelików, które są niezbędne do transportu maluchów, pracownicy pomocy drogowej postarają się je zorganizować. W kabinie lawety zmieszczą się z reguły dwie osoby – jeśli pasażerów jest więcej, potrzebne jest dodatkowe auto.

Oczekiwania

Dzwoniąc po pomoc drogową trzeba także ustalić, jakie ma się oczekiwania. Można dopytać się, jakie usługi świadczy firma. Może ona np. odwieźć kierowcę i pasażerów do domu, pobliskiego mechanika albo hotelu. Wiele firm tego typu ma też na podorędziu samochody zastępcze, dzięki którym można kontynuować podróż.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas