Materiał Partnera
Jak prawidłowo przeprowadzić naprawy blacharskie autobusów?

Jak prawidłowo przeprowadzić naprawy blacharskie autobusów?

Każdy, kto zdecyduje się na samodzielne przeprowadzenia naprawy blacharskiej autobusu, musi wiedzieć, że wiąże się to z kosztami, jak na przykład zakup narzędzi. Odpowiednia ocena uszkodzenia pozwoli na określenie kosztów naprawy, z uwzględnieniem materiałów i narzędzi. Uszkodzenia mogą powstać mechanicznie, na skutek opadów, czy soli, która sypana jest na drogi w okresie zimy. 

Od czego zacząć?

Naprawy lakiernicze nie należą do najprostszych czynności. Konieczne są tutaj dobre chęci i dużo czasu. W niektórych pracach konieczne jest duże doświadczenie. Zanim przystąpimy do tego typu napraw, musimy znaleźć dużo miejsca i kupić odpowiednie narzędzia. To właśnie czasochłonność i duże koszty narzędzi sprawiają, że naprawy lakiernicze należą do bardzo drogich usług. Polakierowanie nawet jednego elementu może być tak drogie, że niektórym osobom nie będzie chciało się nawet tego naprawiać. Podobnie jest zresztą z innymi rodzajami napraw – dlatego też lepiej zgłosić się do wyspecjalizowanych firm, oferujących serwis i naprawę autobusów, jak na przykład znana w branży firma Bus-Service.

Proces lakierowania należy rozpocząć od drobnych zaprawek. Okres zimowy sprawia, że sól doprowadza po kilku latach użytkowania autobusu do korozji. Warto wcześniej zabezpieczyć go drobnymi zaprawkami, które zabezpieczą najbardziej narażone miejsca. Najpierw trzeba sprawdzić kod lakieru lub po prostu kupić kolor zbliżony. Może zostać rozszyfrowany po numerze VIN. Należy wiec kupić gotowy zestaw wraz z pędzelkiem do nanoszenia. Idealnie ta metoda sprawdza się punktowo. 

Kolejne etapy lakierowania

Następnie miejsce należy pokryć preparatem wiążącym rdzę. Preparaty te należy pozostawić aż do wyschnięcia, najlepiej na 24 godziny. Lakier również musi pozostać do całkowitego wyschnięcia. W przypadku, gdy lakierowany był widoczny element, lakier można również wykończyć. Jeżeli zestaw zawiera lakier bezbarwny, to po odtłuszczeniu polakierowanego elementu należy umieścić go na nim, po czym pozostawić do wyschnięcia. Kiedy prace będą skończone, powierzchnię należy wygładzić papierem ściernym o gramaturze 400-600. Można użyć też pasty lekko ściernej. Oczywiście, każdy lakierowany element musi zostać odłączony od samochodu. 

W przypadku niektórych elementów można użyć lakieru w sprayu. Jeżeli, jednak chcemy, aby wszystko wyglądało dobrze, warto kupić specjalny pistolet, który następnie podłączony zostaje do kompresora. Pistolet może zostać użyty ponownie, a kompresor można pożyczyć od znajomego. Nie wszystkie poprawki będą wyglądać idealnie, lecz warto spróbować. 

Jak więc widać, pracy jest sporo, nawet przy zwykłym lakierowaniu, a co dopiero przy bardziej zaawansowanych naprawach blacharskich. Dlatego naprawdę warto rozważyć ofertę firm, które zrobią to sprawnie i za mniejszą cenę, niż gdybyśmy robili to sami.

Podziel się