Artykuł sponsorowany Dlaczego i jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Dlaczego i jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Automatyczne skrzynie biegów są znacznie wrażliwsze na olej, aniżeli skrzynie manualne. W związku z tym warto przestrzegać zaleceń producenta co do rodzaju używanego oleju, jak i terminów jego wymiany, aby nie doszło do przegrzania skrzyni biegów, czy mechanicznych uszkodzeń.  Jaki olej wybrać do automatycznej skrzyni biegów oraz w jaki sposób go wymienić?

Jaki olej wybrać do automatycznej skrzyni biegów?

Decydując się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, warto dowiedzieć się, jak należy o nią zadbać, gdyż większość awarii wynika z nieprawidłowego użytkowania, a nie z wad konstrukcyjnych. Bardzo ważny jest rodzaj oleju do skrzyni biegów, gdyż jeśli będzie źle dobrany, może doprowadzić do przegrzania się skrzyni biegów.  Aby dopasować odpowiedni olej należy bardzo dobrze znać parametry i dane techniczne samochodu, a także typ skrzyni biegów, który posiadamy.  Powinniśmy dysponować spisem zalecanych olejów od producenta, ale jeśli nie jesteśmy pewni, warto udać się do serwisu Pk Automat Krzysztof Paszkowski, gdzie nasze auto zostanie zbadane, a olej zostanie profesjonalnie dobrany.  Dlaczego wymiana oleju jest tak ważna? Olej jest smarem dla współpracujących ze sobą metalowych elementów. Koła zębate, które ocierają się o siebie bez oleju, bardzo szybko się zużywają. Olej spełnia więc funkcję przekładniową, a poza tym delikatnie rozprasza różnorodne zanieczyszczenia, które dostają się do skrzyni biegów. Zużyty olej wpływa źle na pracę mechanizmów doprowadzając na przykład do szarpania podczas zmiany biegów.

Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Najbardziej znanym, a zarazem tańszym rozwiązaniem, jest wymiana oleju za pomocą metody statycznej. Wymiana przebiega bardzo porównywalnie, jak do wymianu oleju silnikowego. Należy odkręcić korek, następnie poczekać aż stary olej spłynie i nalać nowy. To rozwiązanie sprawdziło się zwłaszcza przy starych samochodach, gdzie można było usunąć olej z przekładni hydrokinetycznej. W nowszych samochodach wygląda to nieco inaczej. W praktyce można usunąć około 60 procent oleju, podczas, gdy reszta zostaje w skrzyni biegów. Dlatego, alternatywnym sposobem wymiany jest metoda dynamiczna, która pozwala na usunięcie aż 90 procent smaru. Jest to możliwe dzięki podłączeniu specjalnego urządzenia, które działa przy włączonym silniku samochodowym.  Przy tej metodzie możliwe jest również zastosowanie środków czyszczących.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas