Artykuł sponsorowany Czym są opony bieżnikowane?

Czym są opony bieżnikowane?

Coraz modniejsze wśród kierowców stają się opony bieżnikowane. Często wykorzystywane przez kierowców samochodów ciężarowych opony, są przede wszystkim tańsze. Proces ich produkcji, a właściwie przywracania starych opon do życia, jest bardziej ekonomiczną, ale i ekologiczną metodą, od produkcji i kupna nowych. Jednak podstawowe pytanie, które zadają sobie kierowcy, stojący przed wyborem opon- czy opony bieżnikowane są bezpieczne?

Produkcja opon bieżnikowanych

Nie każdy wie, że zużytych opon nie trzeba od razu wyrzucać. Istnieje technologia, która pozwala je przywrócić do życia. Jest to rozwiązanie tańsze i bardziej ekologiczne. Nazywa się bieżnikowaniem. Bieżnikowaniem opon, nazywa się odnawianie ich wierzchniej warstwy. Proces produkcji takich opon nie jest skomplikowany. Pierwszym krokiem jest ocena opony i karkasu (korpusu opony). Specjalista wzrokowo ocenia stan, jakość i wytrzymałość karkasu, klasyfikując go do najbardziej odpowiedniego pasa bieżnika. Po ocenie eksperta, czas na ocenę komputerową. Odpowiednia maszyna prześwietla oponę, aby wykryć wszelkie wady w konstrukcji, której nie da się zobaczyć gołym okiem. Następnie czas na proces szorstkowania. Ma to przede wszystkim na celu przywrócenie podstawowych wymiarów opony oraz usunięcie starego bieżnika. Ostatnim etapem, przed nakładaniem nowego bieżnika, jest naprawa uszkodzeń karkasu. Na tak przygotowaną oponę można nałożyć nowy bieżnik, który następnie jest zgrzewany z korpusem opony. Ostatnim etapem całej produkcji jest kontrola jakości. Opona musi spełniać wszystkie wymogi dobrze wykonanej opony, zanim zostanie dopuszczona do użytku. Opony tego typu można kupić w sklepach takich, jak Eko-Gum. Opony bieżnikowane są oznaczone symbolem „Regroovable”.

Zalety oraz wady opon bieżnikowanych

Do zalet tego typu opon należy przede wszystkim zaliczyć ekonomię. Opony bieżnikowane są przynajmniej o 30% tańsze, od nowych opon do aut osobowych. Drugim ważnym aspektem tego typu produkcji, jest ekologia. Produkcja nowych opon wpływa o wiele gorzej na środowisko, niż ich bieżnikowanie, a sama opona może być bieżnikowana nawet do trzech razy, co sprawia, że jest ona możliwie maksymalnie eksploatowana. Ostatnią zaletą, jaką należy podać, jest mniejsze zagrożeniem aquaplaningiem, niż w przypadku opon seryjnych. Jednak niektóre opony mogą być gorsze w prowadzeniu. Zmniejszyć się może precyzja kierowania oraz przyczepność auta. Dodatkowo większe jest niebezpieczeństwo zużycia Karkasu, a same opony będą musiały być wymieniane szybciej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas