Outsorcing usług IT w firmie – dlaczego warto z niego korzystać?
Informatyka i telekomunikacjaProwadząc działalność gospodarczą, bez względu na formę prawną czy wielkość firmy zawsze w większym, czy mniejszym stopniu korzystamy z zasobów informatycznych. Nasza komunikacja z urzędami, bankami czy biurem rachunkowym najczęściej odbywa się drogą elektroniczną. Czasem jest to jedyne rozwiązanie. Często komputery i oprogramowanie to nasze podstawowe narzędzia pracy. Jakie zalety ma przekazanie serwisowania ich firmie outsorcingowej?
Outsorcing to zlecenie pewnego obszaru potrzeb i działalności firmy podmiotowi zewnętrznemu. Pozwala on na skupienie się przedsiębiorcy i jego zasobów na działalności właściwej, przynoszącej najbardziej efektywne korzyści. Oddaje się zadania firmy, niezwiązane bezpośrednio z jej produkcją czy usługami. Do korzyści w przypadku zakresu obsługi IT należeć będzie:
- Zwiększenie szybkości i sprawności reakcji przedsiębiorstwa na zmiany rynkowe,
- Większy profesjonalizm i efektywność w zarządzaniu zasobami IT,
- Mniejsze koszty wdrażanych rozwiązań IT,
- Mniejsze koszty obsługi względem własnych etatów IT.
Podstawową zaletą outsourcingu IT jest profesjonalizm firmy usługowej
Duży przerobów zagadnień i projektów, szkolenia pracowników i różnorodność zleceń gwarantuje wysoki standard usług. Profesjonalna wiedza zespołu specjalistów, takich jak pracownicy firmy IT Omega Sp. z o.o., pozwala sprawne funkcjonowanie firmy w każdych warunkach. Outsourcing usług IT to zarówno Help Desk, jako profesjonalne wsparcie przy rozpoznaniu problemów IT w firmie, jak i pomoc przy wdrażaniu nowości – w tym produktów konkurencji. Nowe oprogramowanie, sprzęt wymaga sprzężenia z istniejącymi rozwiązaniami IT. Sami poprawnie tego wykonać nie jesteśmy. To zadanie typowo dla opiekunów infrastruktury informatycznej naszej firmy.
Monitorowanie przez podmiot outsorcingowy wdrażanych nowych rozwiązań IT w firmie podnosi wydajność i zyski bezpośrednie firm. Podobnie jest z zapewnieniem praktycznie natychmiastowej reakcji specjalistów w różnych dziedzinach na wypadek awarii.
Nieprzewidywalność prac informatycznych oraz wymagana szeroka specjalizacja pracowników informatycznych dodatkowo tłumaczy nieopłacalność utrzymanie pracownika etatowego i zlecenie prac informatycznych na zewnątrz.
Rozważając kwestię zastosowania rozwiązań outsourcingowych w naszej firmie, pamiętajmy też, że stawki etatów specjalistów w tej branży nie należą do niskich i oszczędności przyniesie jedynie umowy o współpracy w obszarze IT. Umowa outsorcingu IT pozwala na obniżenie kosztów pracowniczych firmy o ponad 56% względem pracownika etatowego.