Artykuł sponsorowany Jak elektroniczna rejestracja pacjentów wpływa na funkcjonowanie placówki medycznej?

Jak elektroniczna rejestracja pacjentów wpływa na funkcjonowanie placówki medycznej?

Nowe technologie obejmują coraz więcej branż oraz dziedzin życia codziennego. Warto iść z duchem czasu, zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę pacjentów w placówkach medycznych. Łatwe zapisanie się na wizytę do specjalisty powinno być priorytetem każdego ośrodka zdrowia, dlatego należy rozważyć inwestycję w odpowiednie oprogramowanie informatyczne, pozwalające na rejestrację drogą online.

Efektywne zarządzanie placówką medyczną

Dla każdego ośrodka zdrowia, niezależnie od jego wielkości, istotną rolę odgrywa zadowolenie pacjentów. Na to wpływa wiele czynników, wśród których znajdują się między innymi dostęp do specjalistów, wyposażenie placówki – co przekłada się na przykład na możliwości w zakresie diagnostyki – podejście do pacjentów, a także możliwość swobodnego umówienia wizyty. Ostatni z wymienionych to kwestia, na którą większość osób zwraca szczególną uwagę. To właśnie trudności z zapisaniem się do lekarza – nieustanny sygnał zajętej linii podczas telefonowania – najczęściej odstrasza od skorzystania z usług konkretnej przychodni czy też kliniki. Ten proces można jednak znacznie usprawnić poprzez dobór właściwego oprogramowania medycznego, które będzie w stanie obsługiwać elektroniczną rejestrację pacjentów. To ważny element składowy sprawnego zarządzania placówką.

Korzyści z prowadzenia rejestracji online

Wykorzystanie technologii cyfrowych do prowadzenia ośrodka zdrowia pozytywnie wpływa na jego wizerunek, zwłaszcza w oczach młodszych pacjentów. Platforma internetowa przeznaczona do elektronicznej rejestracji to przede wszystkim możliwość umówienia wizyty przez całą dobę, a nie jak w przypadku telefonicznej tylko w określonych godzinach – najczęściej porannych, gdy większość osób pracuje i nie ma możliwości długiego oczekiwania na odebranie ich połączenia w recepcji. Ponadto osoba zainteresowana zapisaniem się do specjalisty ma wgląd w jego grafik, dzięki czemu jest w stanie bez problemu dopasować odpowiadający dla siebie termin. Taka metoda to oszczędność czasu, a także nierzadko nerwów. Dzięki temu już na wstępie placówka zyskuje przychylne nastawienie ze strony pacjenta. Dodatkowo rejestracja online daje opcję wysłania przypomnienia o wizycie za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail.

Taka forma to jednak nie tylko korzyści dla pacjentów, ale także samego ośrodka zdrowia. Poza wspomnianym już budowaniem pozytywnego wizerunku oznacza lepszą organizację pracy. Lekarze szybko sprawdzą, ilu pacjentów w danym dniu muszą przyjąć. Ponadto pracownicy recepcji zyskują więcej czasu, który mogą poświęcić pacjentom znajdującym się na miejscu. Łatwiej także wyszukać już umówioną wizytę w systemie. Co więcej, na przykład z pomocą specjalistów z firmy Fiducia z Kielc, oprogramowanie zostanie dobrane w taki sposób, aby było jak najbardziej elastyczne pod względem potrzeba danego ośrodka. Powierzając to zadanie pracownikom z branży IT, nie trzeba się martwić o bezpieczeństwo danych czy satysfakcjonującą funkcjonalność systemu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas