Materiał Partnera Odpowiednio zbilansowana dieta. Jak zdrowo podejść do deficytu kalorycznego?

Odpowiednio zbilansowana dieta. Jak zdrowo podejść do deficytu kalorycznego?

Wiele się słyszy o przeróżnych dietach, które mają przynieść niesamowite efekty spalania zbędnego tłuszczu. Na portalach społecznościowych co chwila widzimy reklamy „diety-cud”, pod różnymi, dziwnie brzmiącymi nazwami, najczęściej pochodzącymi od zagranicznych nazwisk. Paradoksalnie, aby schudnąć, nie trzeba stosować dziesięciu różnych planów jedzeniowych. Wystarczy deficyt kaloryczny i nieco ruchu.

Czym jest deficyt kaloryczny?

Inna nazwa to także ujemny bilans energetyczny. To nic innego, jak stan, w którym organizm spala więcej kalorii niż przyjmuje z pożywienia. Dodatkowe boczki, czy zaokrąglony brzuch widoczny w lustrze to tkanka zapasowa. Nasz organizm zachował ją z nadmiaru pokarmu, który dostarczaliśmy wcześniej. Aby zrzucić zbędne kilogramy, musimy jeść mniej kalorii, niż nasz organizm potrzebuje. Wtedy różnica będzie pobierana właśnie z brzucha, ud i innych części ciała – a co za tym idzie, schudniemy. Pomocny może się w tym okazać catering dietetyczny, dzięki któremu nie musimy marnować czasu na przygotowywanie posiłków i rozpisywanie, który produkt ma ile kalorii. W zależności od tego, jaką sylwetkę chcemy osiągnąć, możemy pozostać jedynie przy diecie, lub dołożyć do tego ćwiczenia fizyczne.

Na co musimy uważać?

Zbyt duży deficyt kaloryczny przy ciężkich treningach może skutkować spalaniem mięśni, zaburzając przy tym naszą motorykę. Dlatego zawsze warto najpierw obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne, korzystając z analizy składu ciała lub kalkulatorów dostępnych w Internecie. Co więcej, sama obniżka  kalorii to zbyt mało, aby zdrowo schudnąć. Bardzo ważne jest także odpowiednie przyjmowanie makroelementów. Dlatego nasza dieta powinna być zbilansowana. Tu ponownie przychodzą z pomocą dietetycy. Catering dietetyczny Czas na pudełko dostarcza klientom smaczne i zdrowe posiłki, o właściwej zawartości kalorycznej. Klient nie musi się więcej martwić o ewentualne spóźnienie do pracy przez długi czas przygotowania jedzenia. Catering dostarczy skomponowane dania pod nasze drzwi.

Co z ćwiczeniami fizycznymi?

Wszystko zależy od tego, jakie efekty chcemy osiągnąć. Trening – zarówno cardio, jak i siłowy – wspomoże organizm w spalaniu dodatkowych kalorii. Należy jednak uważać, bo jak wcześniej zostało wspomniane, nieodpowiedni dobór makroelementów oraz zbyt duży deficyt kaloryczny skutkują wieloma poważnymi problemami z naszym ciałem. Zbyt rygorystyczna dieta może także sprawić, że uzyskamy rezultaty odwrotne niż zamierzone. Organizm wejdzie w „tryb przetrwania” i będzie starał się odkładać jak najwięcej tkanki zapasowej, nawet z niewielkiej ilości pożywienia, które dostarczymy. W takim wypadku nie tylko nie schudniemy, ale w dodatku będziemy się źle czuć.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas