Artykuł sponsorowany Czym jest bezsporna kwota odszkodowawcza?

Czym jest bezsporna kwota odszkodowawcza?

Bezsporna kwota odszkodowawcza ma chronić interesy poszkodowanego w wypadku lub kolizji. Bywa jednak wykorzystywana przez firmy ubezpieczeniowe do zaniżania odszkodowań – nie wszyscy wiedzą, że należy traktować ją jako propozycję rekompensaty, a poszkodowany ma prawo do złożenia reklamacji, jeśli kwota odszkodowania nie jest satysfakcjonująca.

Bezsporna kwota odszkodowawcza, czyli proponowana wysokość odszkodowania

Osoba poszkodowana w wypadku lub kolizji powinna skontaktować się z ubezpieczycielem sprawcy, który przeprowadzi analizę szkody komunikacyjnej. Na podstawie dowodów dostarczonych przez poszkodowanego, firma ubezpieczeniowa przygotuje kosztorys szkody, który pozwoli określić wysokość odszkodowania. Bezsporna kwota odszkodowawcza to pierwsza propozycja rekompensaty za poniesioną szkodę. Inaczej mówiąc, to świadczenie pozostające poza sporem o jego wysokość – poszkodowany nie może odmówić przyjęcia tej kwoty. Jeśli jednak uzna ją za niewystarczającą, może złożyć odwołanie od decyzji ubezpieczyciela i ubiegać się o dopłatę do odszkodowania. Zdarza się, że ubezpieczyciele zachęcają do podpisania ugody, na mocy której poszkodowany deklaruje wstrzymanie się od dalszych roszczeń. Nie zawsze jest to dobre rozwiązanie – bezsporna kwota odszkodowawcza bywa zaniżona. Czasem wystarczy przeanalizować kosztorys szkody przygotowany przez ubezpieczyciela, aby znaleźć podstawę do złożenia reklamacji.

W jakim terminie ubezpieczyciel powinien wypłacić bezsporną kwotę odszkodowawczą?

Oczekiwanie na wypłatę odszkodowania może być stresujące, jeśli osoba poszkodowana potrzebuje dużych środków na leczenie lub naprawę uszkodzonego mienia. Warto pamiętać, że firmy ubezpieczeniowe obowiązują określone terminy na wypłatę rekompensaty. Możesz skorzystać z usług firmy zajmującej się dochodzeniem odszkodowań, takiej jak Bryksaexpert. Dzięki pomocy specjalistów będziesz miał pewność, że wszystkie terminy zostały dotrzymane. Ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę odszkodowania. W przypadku bardziej skomplikowanych spraw, które wymagają dłuższej analizy, firma ubezpieczeniowa powinna wypłacić bezsporną kwotę odszkodowawczą w ciągu 14 dni od ustalenia wszystkich szczegółów. Łącznie okres oczekiwania na wypłatę odszkodowania nie powinien jednak przekroczyć 90 dni od momentu, kiedy ubezpieczyciel został powiadomiony o szkodzie.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas