Czym kierować się przy zakupie żarówki?
ElektronikaZakup żarówki z pozoru nie jest skomplikowaną sprawą. Jednak, gdy stoisz już przed półką w sklepie i widzisz szeroki wybór produktów z różnymi oznaczeniami oraz napisami, to zaczynasz mieć mętlik w głowie? Na szczęście jest kilka parametrów, na które należy zwracać uwagę podczas wyboru źródła światła. Zastanawiasz się jakich? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule. Zachęcamy do lektury!
Na jakie parametry zwracać uwagę podczas wyboru żarówki?
Na rynku znajdziesz cztery główne rodzaje żarówek: tradycyjne żarowe, halogenowe, świetlówki oraz diodowe LED. Podczas wyboru odpowiedniego modelu powinieneś zwrócić uwagę na kilka ważnych parametrów:
- Napięcie – w tradycyjnym gniazdku wynosi ono 230 V, ale lampy LED i halogenowe to produkty niskonapięciowe, do których potrzebny jest transformator.
- Rozmiar i trzonek – żarówka nie powinna być za duża w stosunku do oprawy oświetleniowej. Ważny jest także gwint. Najczęściej stosuje się klasyczny duży typ E27, mały E14 i oświetlenie punktowe GU10 lub MR16.
- Moc żarówki – jest zależna od wielkości pomieszczenia. W tych do 8m2 wystarczy lampka o mocy 25-40W, od 8 do 18m2 trzeba kupić produkt 60W/75W, powyżej 18m najlepiej sprawdzi się 100W.
- Temperatura barwowa – na pudełkach znajdziesz następujące oznaczenia: 5000K-6500K (barwa dzienna), 3800K-4300K (barwa chłodna biała), 3000-3500K (barwa biała) oraz 2700K-2900K (barwa ciepła biała).
Warto sprawdzić również: rozbsył światła, wskaźnik oddawania barwy (Ra lub CRI), możliwość ściemniania i okres gwarancji.
Skorzystaj z pomocy specjalistów
Jeżeli nie jesteś pewny, jakie źródło światła będzie odpowiednie do danego pomieszczenia, to zawsze możesz skorzystać z pomocy fachowców. Znajdziesz ich np. w hurtowni elektrycznej Pstryk, która zatrudnia wyłącznie rzetelnych i zaangażowanych pracowników. Wszystkie sprzedawane przez nią produkty pochodzą od renomowanych dostawców, są wysokiej jakości i w umiarkowanych cenach. Warto dodać, że oferta tej firmy jest skierowana zarówno do klientów hurtowych, jak i detalicznych.