Materiał Partnera Licznik klientów - dlaczego warto w niego zainwestować?

Licznik klientów - dlaczego warto w niego zainwestować?

Każdy sklep codziennie odwiedzany jest przez mniejszą lub większą ilość klientów. W przypadku małych osiedlowych sklepików, właściciele z łatwością mogą ocenić ruch danego dnia. Jednakże większe punkty, w szczególności te znajdujące się w zatłoczonych miejscach, takich jak galerie handlowe, są już znacznie trudniejsze do skontrolowania. Pojawiają się tam dziennie dziesiątki, a nawet setki klientów. To nie pozwala właścicielom na bieżąco weryfikować zainteresowania produktami i proporcji sprzedaży do osób, odwiedzających dany punkt. W tym celu warto wyposażyć się w liczniki klientów. 

Licznik klientów to podstawowe wyposażenie każdego dużego sklepu. 

Jak zostało wspomniane, w dużych sklepach trudno jest właścicielom obserwować, jak wiele klientów odwiedza ich sklep. Dlatego też liczniki osób są obecne w niemal każdym większym punkcie. Pozwalają one na uzyskanie bardzo precyzyjnych danych. Na rynku mamy bowiem szeroki wybór tych systemów. Niektóre z nich dostarczają bardziej szczegółowych informacji, inne jedynie konkretną liczbę. Warto wyposażyć się w produkt, dopasowany do naszych potrzeb – różne rodzaje liczników klientów posiada w swojej ofercie firma Nova Sp. z o.o. W zależności od wielkości sklepu lub jego lokalizacji, możemy potrzebować bardziej lub mniej zaawansowanych urządzeń. 

Możliwość weryfikacji skuteczności promocji i sprzedawców 

Sklepy, które chcą zainteresować większą ilość potencjalnych klientów swoją ofertą, wprowadzają różnego rodzaju promocje. Zdarza się jednak, że akcja jest nietrafiona lub niewystarczająco reklamowana. Trudno to ocenić, nie znając porównania, między klientami, odwiedzającymi nasz sklep z standardową ofertą, a tych, którzy postanowili złożyć wizytę podczas danej promocji. Licznik klientów umożliwi nam sprawdzenie, ilu dodatkowych klientów przyciągnęła przykładowo obniżka cen konkretnego dnia. Jeśli zauważymy wzrost zainteresowanych naszymi towarami osób, będziemy mieć pewność, że warto taką akcję zorganizować po raz kolejny

Nie da się ukryć, że na sprzedaż produktów duży wpływ mają także sprzedawcy. Niektórzy z nich potrafią skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do zakupu. Jeżeli zatrudniliśmy nowe osoby w sklepie i chcemy ocenić ich produktywność, warto zwrócić uwagę właśnie na dane z licznika klientów. Możemy dzięki nim porównać liczbę wchodzących do sklepu osób z ilością wystawionych paragonów. 

Opracowanie:

Podziel się