Artykuł sponsorowany Czy warto inwestować w gadżety reklamowe dla firmy?

Czy warto inwestować w gadżety reklamowe dla firmy?

Może się wydawać, że firmowe gadżety promocyjne to przeżytek w czasach, w których rządzi reklama internetowa. Zarówno małe, jak i większe przedsiębiorstwa często zastanawiają się nad zasadnością stosowania tego typu narzędzi marketingowych, uważając je za zbędny wydatek. Czy tak jest naprawdę? Czy w dzisiejszych czasach gadżety reklamowe mogą stanowić atrakcyjną formę reklamy dla firmy?

Dlaczego inwestycja w reklamę się opłaca?

Udany marketing to jeden z największych czynników sukcesu przedsiębiorstwa. Można się kłócić, że dobra jakość obroni się sama, jednak bez odpowiedniej promocji nawet najlepszy produkt czy usługa nie ma szans trafić do wszystkich zainteresowanych odbiorców. Starannie opracowana kampania to sposób na zwiększenie zysku, budowę rozpoznawalnej marki, poszerzenie bazy klientów i wyprzedzenie konkurencji. Wśród firm odnoszących największe sukcesy nie ma takiej, która nie stosowałaby starannie zaplanowanej strategii reklamowej.

Kwestią sporną pozostaje forma reklamy. Dziedzina ta pozostawia bardzo duże pole do popisu. Jednym z najprostszych sposobów na zbudowanie solidnej marki jest spójna identyfikacja wizualna i wykorzystanie odpowiednich gadżetów. Jednocześnie ta metoda nie wymaga bardzo dużych wkładów finansowych. Jednak czy może być skuteczna?

Gadżety reklamowe – czy warto?

Gadżety reklamowe bywają traktowane po macoszemu. Niektórzy uważają je za tandetny, niepotrzebny dodatek do działalności. Nie musi jednak tak być. Gadżety bywają tajną bronią speców od marketingu, którzy dzięki nim stopniowo budują wizerunek i świadomość marki. Trzeba jedynie wiedzieć, jak je zastosować. Odpowiednie podejście jest w stanie zagwarantować duży wzrost obrotów firmy przy niewielkich nakładach finansowych. Dotyczy to również małych, lokalnych biznesów. Inwestycja w spójny wizerunek od samego początku pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji i zadbać o to, aby pierwsze wrażenie na temat Twojej firmy wśród potencjalnych klientów było pozytywne.

Jak stosować gadżety promocyjne, aby były skuteczne?

Jak mówi ekspert firmy Axxel Sp. z o.o., zajmującej się między innymi produkcją wysokiej jakości gadżetów reklamowych: Podstawą dla udanej kampanii z użyciem gadżetów jest dobry projekt. Warto zadbać o to, aby identyfikacja wizualna marki była atrakcyjna i spójna. Precyzyjnie dobrane powinno być logo, kolorystyka czy hasło reklamowe. Rodzaj produkowanych gadżetów należy również dopasować do charakteru prowadzonej działalności – otwieracze do piwa z logo na nic się zdadzą przy promocji sali zabaw dla dzieci, a podkładki pod myszki nie pasują np. do restauracji serwującej owoce morza.

Poza projektem graficznym, który będzie zwracał uwagę, ważne jest też odpowiednie przygotowanie materiałów. Użycie eleganckiego papieru, wyższej jakości długopisów czy metod uszlachetniania wydruku na pewno przemówi do potencjalnych klientów – szczególnie, jeśli firma oferuje produkty lub usługi o ekskluzywnym charakterze. Dobrze zadbać też o rotację w zakresie dystrybuowanych gadżetów, najlepiej zgodnie z konkretnymi okresami w roku. Jesienią sprawdzą się kubki na ciepłą herbatę, zimą można wykorzystać motywy świąteczne, za to pod koniec każdego roku klienci na pewno docenią funkcjonalne kalendarze.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas