Z jakich materiałów wykonuje się znaki drogowe?
Budowa i remontSolidność i funkcjonalność
Aby znaki drogowe nie ulegały szybkiemu niszczeniu i uszkodzeniom, muszą charakteryzować się ogromną trwałością, wytrzymałością i dużą odpornością na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. W tym celu należy wykonywać je z odpowiednio dobranych, wysokiej jakości materiałów spełniających ścisłe wymagania, a także wykonywać je przy użyciu zaawansowanych, nowoczesnych technologii.
Do ich produkcji wykorzystuje się blachę ocynkowaną ogniowo lub blachę aluminiową, które charakteryzują się wysoką odpornością na korozję. Z tych materiałów zazwyczaj wykonywana jest tarcza znaku. Do jej połączenia z konstrukcją wsporczą używa się ocynkowanych profili stalowych lub uchwytów montażowych – informuje nasz rozmówca reprezentujący firmę ANDROS.
Estetyka i widoczność
Znaki drogowe powinny estetycznie się prezentować oraz być czytelne i przejrzyste dla uczestników ruchu drogowego. W tym celu wykorzystuje się między innymi malowanie proszkowe oraz folię odblaskową. Znaki na całym swoim obwodzie są zaginane, co powoduje ich dodatkowe wzmocnienie, a także estetyczny wygląd. Elementy lica nakładane są przy użyciu sitodruku lub wycina się je z folii na ploterach i trwale mocuje do powierzchni blachy. Lica wykonuje się z folii odblaskowej I, II lub III generacji, w zależności od zastosowania. Dzięki jej użyciu znaki są doskonale widoczne także po zmroku. W celu ich równomiernego pokrycia farbą oraz dodatkowego zabezpieczenia przed korozją stosowane jest malowanie metodą proszkową.
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
Należy wspomnieć, że odpowiednio wykonane muszą być również wszelkie urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Należą do nich między innymi:
- bariery – wykonane ze stalowych rur i ocynkowane ogniowo w celu zabezpieczenia przed korozją. W przypadku barier łańcuchowych do wykonania łańcuchów stosuje się pręt cynkowany,
- lampy ostrzegawcze – wykonane w technologii LED, z odblaskową obudową zapewniającą wzmocnienie światła,
- pachołki – tworzone z miękkiego, fluorescencyjnego PVC. Pasy odblaskowe, którymi są pokryte, maluje się farbą z wykorzystaniem technologii mikrokulek szklanych,
- separatory drogowe – wykonane z polietylenu i łączone za pomocą łącznika wciskowego.